Tempahan : Veil & Dress (Purple & Cream)

Assalamualaikum...


Untuk Veil :
Entri sebelum ni ada share pasal tempahan ni..
Owner bagi kain net dan lace sahaja..
Aku potong, jahit tepi dan jadikan Veil...
Kemudian, letakkan lace and jahit manik...


Lace 2 meter cukup untuk buat corak ni.
Aku gunting dan cukupkan semua.
Aku letak manik kat semua lace except lace yang kecik 4 ketul tu.

Corak depan.
Poodle Flower aku letakkan sekali untuk tambah kecantikannya

Bila pakai insyaallah berseri macam ni.
Jatuh terletak elok kat bahu pengantin nanti

View depan.
Pinjam Cik Ted jadi model.


Untuk Baju
Owner bagi baju yang dah dijahit lace.
Aku just jahit manik sahaja.

Comel kan cutting dress ni?
Kalau tang bawah tu letak kain net and shiffon mesti lagi meletup kan.
Tapi dress untuk akad nikah.
Owner buat sesimple mungkin

Kat kain pun ada lace and manik

Bahagian lengan

\
Kain bawah


poddle flower from kain satin


Perincian di pinggan + dada sikit.


Hadiah untuk bakal pengantin.


Psst : Majlis ni kat kelantan 21.12.2014 katanya. 
Semoga selamat semuannya dan berjalan lancar.
Amin.


Ok. Bye

4 comments:

Unknown said...

Cantik..sgt kreatif :-)

nurul syuhadaini said...

nanti nak tempah gak la nga hani,,nak buat baju raya tahun depan.:)

ezy.fia said...

lawonyeeee..
comel giler..
rs nk tempah baju pengntin lg skli..
nk sanding lg.. haha

yuyuy akley said...

wahhh pandainya dia!!! cantik sgt!!!