RESEPI : KEK SPAN PANDAN SANTAN (RESEPI MAS COTEK)

Assalamualaikum... Hai Semua...


Rasanya kek ni jadi viral hari tu kat group masakan di FB.
Nasib baik dia cakap blh gunakan jus lemon.
Cream of tartar pun aku tak tahu apabenda.
Tu yang aku guna lemon je la.





First trial menjadi elok tesktur kek nya..
Walaupun aku salah masukkan bahan B ke dalam bahan A.
Sepatutnya masukkan bahan A ke dalam bahan B.


Eh, jangan terkejut.
Aku memang guna periuk nasi..
Aku takde loyang kek.

Aku guna periuk nasi kecik.
Double boiler letak dalam periuk nasi besar.
Huhuhu

Terbalikkan macam ni 

Oleh karana aku just oles planta je dalam periuk ni, makanya payah sikit nak keluarkan

kek comot sikit sebab terlekat


Namun teksturnya ok

Keknya lembut dan berspan jer.


Ok. Bye

3 comments:

Nadia Johari said...

haha..terkejut kita guna rice cooker..heyy tapi nampak gebu kek awak tau..sedapnyaa

ezy.fia said...

Pasni tlg beli loyang kek ye ani.. hihi..
Comel sgt tu gne puyok nasi..

Rozana Razali said...

zana pun ada buat, nnt nak update jgk la. :)