Roti Canai Kaki Ayam

Assalamualaikum... Hai Semua...

Throwback story :

Plan asal nak pegi jogging di Puncak Alam dan terus nak pulangkan laptop kawan Encik Suami.
Attire aku hari tu memang sakan ala-ala berjogging la.
Rupanya otw ke sana, ubah pikiran.
T6
Kami melencong pergi makan di Kampung Bukit Hijau.
Pekena roti canai caker ayam & Nasi Lemak Paru.

Kedai ni buka petang hingga malam kalau tak silap.
Masa aku petang sekitar 5.30 petang, banyak stall lain tengah setup untuk buka atau masih belum buka.
Ada gerai jual nasi lemak, roti canai, burger, western & yong tau fu.


Roti canai family

Menu yang di atas meja



Roti canai kaki ayam & nasi lemak
Teh ais & nescaffe ais
 

Nasi lemak ok. Sedap.
Tak terlalu pedas.
Parunya sedikit garing dan bersalut sambal.
Aku lebih suka paru agak lembik & bersambal.
Nasinya cukup lemak
Sambal tak terlalu pedas


Roti canai dia A+ aku bagi
Sebab lembut dan aku suka.
Kari dia ok, sedap, kaki ayam dia sumpah lembut gila
Masuk mulut mudah nak buang tulang dia.



Sebelum balik tau 3 set brownies & kek buah tu.
Konon nak bagi 2 orang kawan. Rupanya 1 je yang available.
Makanya kami bawak balik dan makan sendiri aje.
Brownies dia RM5. Tekstur dalam sedikit macam kek . Rasa pulak macam ada campuran pisang.
Fruits pastry kek RM 7 pulak, rasa oren.
Dan aku tak bape gemar rasa oren.
So far ok. cuma bukan minat aku untuk kek ada rasa oren.


Pasangan yang konon nk healthy.
Tapi dari niat berjogging, melencong ke kedai makan




Ok. Bye
XoXO

9 comments:

Mama Zharfan said...

heheh yg penting, niat tuuuu ;)
MZ and mr hubby dua2 suka JJCM so memang MZ struggle ler nak lose weight (ala2 love-hate gitu bab2 mkn2 hahhahh)

Ana Jingga said...

meriah naa kaki ayamnya :)

Jaja Ahmad said...

Sedap kannn..roti canai kari ceker tu 😂. Yongtaufu kat situ pun sedap tau. Try roti sardin dia. Makan sekeping tu, kenyang gilerr.
Dulu boleh dikatakan seminggu 2,3 kali pi situ. Sekarang dah jarang pegi dah.

Warisan Petani said...

Bagus tu makan kaki ayam, banyak kalogen

Syazni Rahim said...

Nampak sedap2 semuanya

mama tisya said...

sedap tu roti canaik ciach kuah kari kaki ayam tu

Kakmim said...

niat dh ada ok la tu.. kaki ayam tu kolagen.. ok lah awet muda selalu.. hehehe

Sha Mohamed said...

Wah.. Ada sambal paru.. Sha suka kalau paru dia garing.. memang ohsem..

matahati-aishahazhar said...

kedai roti canai kakak ipar saya ni.. alhamdulillah.. semua sedap.