Memandu ikut google maps / waze. Korang ok?

Assalamualaikum... Hai Semua...







Korang reti ke memandu sambil tengok waze?
Aku memang tak berani mata nak tengok phone kalau drive.
Sebab mata akan tengok lama kat phone dan stereng akan sengit aje memandu. Hehehe
So, aku tak main phone sambil memandu.

Kalau nak kemana2, aku akan prektis dulu kenal2 jalan dengan suami.
Contohnya dulu masa mula kerja di KL, tinggal di Shah Alam.
Memang suami ajar jalan dari Shah Alam ke KL.
Kenal signboard.
Kenal building.
Kalau kawasan rumah memang tahu aje la memandu sebab kenal jalan.
Sekarang cuma tahu pergi kerja dan balik kerja.
Selebihnya pergi ke mana2 dengan suami.

Semalam suami pergi Puncak Alam dan mintak aku jemput dia kat sana.
Aku dari Klang pernah je g Puncak Alam.
Tapi aku follow aje la maps.
Alhamdulillah. Sampai dengan selamat.
Ok je rupanya.
Cuma selama ni kita takut-takut aje.
Cuma aku memang masih tak berani nak masuk KL semata-mata ikut maps.
Takut sesat barat nanti.

Korang mesti semua hebat2 di jalan raya kan?
Ni semua jaguh2 driver ni..

Ok. Bye
XoXO

2 comments:

Mama Zharfan said...

i memang independent ejak bujang sampailah dh kawin 19 thn ni...dh terbiasa gitu...so drive jer ke mana2 selagi ada map/waze etc insya Allah ok jer, sesat tu biasa ie if tersalah masuk simpang etc tp we learn from mistakes kan :)

Syazni Rahim said...

Tak lah jaguh, tapi bolehlah...hehe