KENANGAN : Basikal Tua

Assalamualaikum... Hai Semua...



Ayoh aku hanya ada basikal tua sebagai kenderaan dia untuk ke mana-mana.
"Takut untuk mengendalikan kenderaan berenjin" 
Tu antara apa yang aku rasa ayah aku takde kenderaan lain.

Basikal ayoh dah dijual sejok ayoh aku uzur dan takde tempat nak simpan.
No more kenangan basikal tua.
Takde gambar basikal tua yang lasttttt ayoh aku guna. (Rugi pulak rasa kan)

Banyak kenangan aku dan famili dengan basikal tua ayoh.
Hari Jumaat bila ayoh dok keje, kami rembat guna basikal ayoh sampai kena marah.
Sebab?
Akan ada kes rantai putus la, rantai terlucut la, tayar bengkok langgar pagar jiran la, basikal masuk semak la..

Ayoh aku ada buka kedai runcit kecil bawah rumah aku, so setiap kali balik dari beli barang kedai, ayoh sandar basikal dia tepi dinding, dan aku datang bantu angkat semua barang jualan/ barang dapur untuk mok aku masok.
Sources : Photo from Google/others pages


Yang paling aku ingat..
Masa sekolah rendah, aku dan adik lelaki aku g sekolah dengan membonceng basikal ayoh aku.
Seat tempat duduk belakang tu aku share duduk berdua dengan adik lelaki aku.
Seat tu rasa sejuk bila kena peha pagi-pagi masa hendak ke sekolah. 



Sources : Google
Seat tempat duduk belakang yang legend boleh sepit barang kat sini.



Dulu setiap kali lalu di tempat kerja ayoh, akan nampak basikal tua di bawah tangki air. 

Sekarang ayoh aku dah xsihat. 
Eh.. Salam dari Terengganu. 

Hehehe.. Sakan noh balik kampung kali ni.. 
Nanti kita story2.. 


Ok. Bye
XoXO

2 comments:

Roziah @ Cie said...

Kenangan yang tak boleh kembali kan. Basikal ni kalau jual mesti mahal barang rare.

Done follow sini. By the way jemput join Cie ada buat segment giveaway 😊

ezy.fia said...

baru tengok gambar sambut birthday ayoh kat fb aina.. semoga baik2 je utk mu di tahun 2024..