MIL & Kopiko

Assalamualaikum... Hai Semua...


Ketika stok kopiko masih berbaki 1 plastik kecik, MIL dah kelam kabut mintak beli lagi. Anaknya diberitahu. 

Walhal kita dah order 10 pek kopiko di online. Aku malas nak pusing kedai cari kopiko ni. Sebab kebiasaannya aku shopping barang keperluan di speedmart sahaja, dan aku notice yang kopiko tiada di speedmart so aku order online sahaja seperti sebelum-sebelum ini. 



MIL akan makan kopiko kalau hypo. Tapi kebiasaan selepas makan, MIL  mengemam gula-gula. 

Dannnnn.. 
Tiap kali vacuum bawah katil, banyak plastik pembalut kopiko ditemui.. 
Hehehe.. 
Apa yang di makan, itulah hasilnya. Hahaha.. 

Dan sekarang ada berpuluh puluh plastik stok kopiko. Ada yg dipos anaknya, ada yang datang bg seplastik kopiko pada kunjungan melawat sebulan sekali.


Ok. Bye
Xoxo

5 comments:

Ammi said...

Hani pun dah boleh buat niaga dah kopiko tu depan rumah ahha

Mama Zharfan said...

my hubby kdg2 beli kopiko ni kat stesen minyak kalau dia kena drive gi mana2 (cthnya balik kg etc)

Time Traveller said...

Kena try 3 in 1 kopiko ni pulakk.. sedap jugak la..

norhidana said...

uih banyak tu, dia mmg suka kopiko jelah yek... gegula lain tak suka?

fanny_dcatqueen said...

Hahahahah Kopiko ini brand yg pertama muncul sebagai permen kopi. Saya sukaaa sangat.

Tapi kemudian competitor dia, Kapal Api, yg sebelumnya memang merajai kopi di Indonesia, ikutan membuat versi permen, jadi permen kopi kapal api.

Tapi 2-2 nya sedap. Saya suka dan selalu taro di mobil. Jadi kalo road trip biasanya saya dan suami mengemut permen ini supaya tak ngantuk 😄.

Kapal Api permen tp ada beberapa rasa, salah satunya cappucino. Ada rasa creamy nya