Merdeka 2024

Assalamualaikum... Hai Semua...


Salam Merdeka 67 semua.. 

Tahun ni mencatatkan sejarah. 
Why?

Sebab seketui manusia yang ni, yg tgh menaip ni mencemar duli menjejakkan kaki ke putrajaya untuk sambutan merdeka. 

Kesahnya aku nak teman anak sedara aku gi tengok perarakan. Maka aku teman la dorang.

Aku tahu masing2 berjuang kul 3,4 pagi ke putrajaya. Tapi aku kul6. 30 baru ke sana. Sebab rumah abang aku dekat area putrajaya jugak. 

Kak ipar drop, dan kami jalan kaki sikit ke tempat perarakan. Org dah ramai dan duduk jauh sangat. Memang tak nampak sangat pun dengan jelas. Sekadar nampak la ala kadar buat2 seronok jiwa.

Ramai yg jerit abang bomba la..abang askar la.. 
Ramai yang jerit abang polis la..abang jpj la.. 
Aku jerit jugak. 
Aku jerit takut kehilangan kamu.hehe

Balik dari perarakan, kami jalan jauh sikit sebab taknak kak ipar masuk ke dalam sangat sbb sesak traffik jam masa balik tu. 

Jauh berjalan. Bila masuk kereta, kak ipar bunyi "Korang dah macam2 bau, bau telur pun ada"

Ok. Fine. Teringat budak2 sekolah yang balik sekolah bau telur.

Psst : Dapat la upah gi putrajaya. Peha sakit dan lenguh. Hahaha. 

Ok. Bye
Xoxo

9 comments:

Mama Zharfan said...

gigih tu!! MZ tgk jugak tp kat tv jer laaaa...salam kemerdekaan yg ke67!

adnil linda said...

hahaha...ok bau telur...
berangan jugak nak pergi, tapi angan2 je lah

Farrah MF said...

Wah, rajinnya pergi tengok perarakan! Mesti best tengok betul-betul depan mata. Hahahah bau telur tu boleh imagine ;D

Ana Jingga said...

wah sampai juga ke hari perbarisan ye, meriah kan, haha bab bau telur tu lawak :)

Ammi said...

hahah over tau jerit "Aku jerit takut kehilangan kamu". dulu ammi bau besi sebab time balik tu main cop tiang

anamizu said...

ye lah teringat yg fb share psl bau telur tu hahaha

fanny_dcatqueen said...

Saluuuuuut, banyak yg pergi melihat perayaan dari pagi sebelum subuh lagi yaaa 😄😄😍. Eh ini bau telur kenapa kak? Ada yg kena pecahan telur kah 😅?

Han Hanni said...

Bau telur kerana berpeluh. Hehe

Han Hanni said...

Terima kasih semua sudi singgah sini