Home Organizing : Set cadar February and Baikpulih Comforter

Assalamualaikum...
Heyy.. sihat?


Masa balik raya cina hari tu, mak bagi comforter.
Kain Comforter tu dah koyak rabak.. Tinggal isi dalam je.
Kalau tengok pun dah tak kuasa mata ni nak memandang lama-lama. buruk benor...

So aku dan suami pun bawak balik la ke rumah Selayang ni.
Makanya aku jahitkan kain untuk jadikan sarung/kulit untuk comforter ni.

Tadaaa..
Berwarna warni kan

Beli kain 5 jenis warna
Bila ukur sepatutnya kena ada 7 line
Warna ada warna lain aku ulang 2 kali
Cuba teka warna pe?
Harga kain : RM3.80 cotton biasa
Setiap warna amik 2 meter




Katil King makanya tak berapa cun guna comforter ni.
Tergantung je atas mattress.

Aku tak cerita lagi kat mak aku pasal comforter yang dah jadi comel ni. hehehe
Mahu nya mak nak tuntut balik..

Haaa.. Buruk siku ???

Border dia aku gunakan lebihan kain biru.
Ni pulak permukaan satu lagi.
Sebelah dalam.
Yang ni guna kain lebihan projek DIY aku yang aku kutip dari tukang jahit..hehe
Jimat kos habis.hehe
setiap line amik ukur 10 inci 


Ni corak set cadar yang aku beli sebelum ni
Sweet sangat


Yang paling penting, kain ni sangat best

Psst : Ini blog blogger yang tak berduit, semuanya nak DIY dan jimat sebaik mungkin.

Ok.Bye
XoXO

6 comments:

ezy.fia said...

haha.. boleh plak mak nk tuntut blk..
hihi..
comel weh.. koho pndai menjahit ni

OmakTwin said...

kah kah memang bururk siku btw klu patch perca kain nie kena gaya memang menarik..

~*irjune*~ said...

selimut yg saya guna skrg ni pun dijahit daripada perca-perca kain. tapi bukan sy yg jahit la...mak sy yg jahit....sy guna je sbb tak pandai nak jahit....hehehhe

MamaDaniel said...

rajin! :D

shima said...

rajinnya hani, diy memang best

NabilaHasyim said...

hani, jahit terus kt comferter ke, just buat sarung, nanti boleh tanggal untuk basuh ehh?

dok terfikir gak nk buat camni, tp belum rajin. muahaha