2022 Re-cap

Assalamualaikum... Hai Semua...


Wah.. Tak perasan dah hujung tahun.
Tengok post orang pasal penghujung 2022 baru teringat nak buat post jugak pasal perjalanan 2022 ni.

Tahun 2022 ni start tahun aku kena tolak gaji penangan post PKP yang banyak projek takde.
Company pun dah mengecil.
Ramai teammate yang kena buang kerja, tapi aku masih terselamat.
Sedih wei sebab 7tahun dengan dorang.
Dorang semua ok dan baik2 saja walaupun berlainan agama.

Suami tahun 2022 ni start kerja dengan company baru walaupun hanya as kontrak staff.


January 2022 dimulai dengan kami akhirnya ada wang sedikit (KWSP, hehehe) untuk buat kabinet dapur. Alhamdulillah. Pencapaian duduk rumah ni dah 8tahun baru boleh buat kabinet dapur. 

February 2022 menyambut anniversary ke-9 tahun ni. Semoga Allah memberkati kami suami isteri.

March 2022 menghadiri majlis konvoskesyen adik. Walaupun hanya aku balik Tganu sorang, takpe. Janji boleh sedikit sebanyak mengembirakan adik aku yang tengah konvo. Mak aku boleh masuk dewan. ayah pulak kat rumah saja sebab keuzuran.

April 2022 kita semua berpuasa. Tradisi sama, makan berbuka hanya di rumah bersama MIL. Bersyukur. Bulan ni jugak suami berjaya habiskan bayaran balik PTPTN. Sepatutnya habis masa tahun 2025. Tapi kami habiskan awal guna akaun 2 KWSP.

Mei 2022 Beraya di Terengganu kelam kabut bila tiba2 pengumuman raya. Kelam kabut adik beradik aku kemas rumah dan siapkan juadah. Mak la paling kuat. Entah mana dapat kudrat dan power tu. Ni kot yang paling dikenang tahun 2022 ni. Pastu dugaan ayah masuk wad sebab lelah di hari raya ke 4.

Jun 2022 Merasa la suami bawak g mandi sungai di Kalumpang, Hulu Selangor. Weekend kami memang di rumah aje dengan MIL. Jarang2 bermalam di luar, bercuti, mahupun makan angin jauh2. Biasanya weekend kami g Pasar malam aje.kesian kn? hahaha. Tu yang dapat g mandi sungai pagi, petang balik pun aku dah seronok. Hehehe.

July - Raya haji di rumah sendiri aje tahun ni. Takde balik ke Tganu kampung aku.
Ayah warded ward lagi. Kali ni teruk & semua adik beradik balik kampung. Alhamdulillah ayah OK semula. Bulan July, mula nak start bergilir take part jaga MIL. MIL dijaga oleh kakak suami. Start jaga MIL masa ayah aku warded, suami aku nak ikut balik Tganu.

Ogos 2022 MIL masih dijaga adik beradik suami yang lain. So, aku berpeluang balik Tganu sebab nak bawak adik aku ke Melaka sebab dia dapat kerja di sana.  Bulan ni jugak kereta aku yang 10 tahun tu bertukar warna. Alhamdulillah. Lepas merdeka, MIL dihantar semula ke rumah kami. Dan kami sambung jaga semula . No more bergilir2 jaga MIL. Benda tu tak berjaya, tak semua amik bahagian.

Sept 2022 besday aku yang sambut simple2 aje berdua dengan suami. Berprojek DIY dengan suami nak siapkan sarung sofa. Menjadi jugak ye. Ke Pahang kenduri di rumah Paman suami.  First time join Giveaway di IG, dan menang hadiah. hehehe..

Oct 2022 bawak sepupu suami ke rumah kami seminggu untuk temankan mak. Pastu attend kenduri anak sedara suami. 

Nov & Dec 2022 Kami start semula rawatan untuk try mengandung (TTC). 

Semoga 2023 lebih indah dan dipermudahkan especially dalam urusan mendapatkan anak. Aminnnn.


Ok. Bye
XoXO

3 comments:

nohas said...

lagi 2 hari nak tahun 2023...semoga tahun depan lebih baik dari sebelumnya..
semoga dpt keputusan yg baik utk TTC..berusaha!!

Mrs. A said...

Wah! bagusnya re-cap. Mrs. A tak ingat dah malas nak fikir hahahaaa...
Semoga dikurniakan rezeki anak dengan kadar segera

Ammi said...

semoga semua yang baik-baik aja utk korang suami isteri. Insyaallah besar pahalanya menjaga orang tua..penat memang ye...tp kita ambil yang positif ye. Faham sangat perasaan awak sbb arwah mama ammi dulu pun gini masa dia jaga arwah kakaknya yang OKU. Semua tolak untuk menjaga dan letak di rumah arwah mama atas alasan, mama tak ada suami utk diuruskan. Hmmmm alasan ituuuuuuuuuu mengundang sungguh.