Iftar Week 3 & Pemberian Barangan Raya

Assalamualaikum... Hai Semua...



Week 3 nak masak pun dah takde idea.
Tapi masih jugak masak..
Minggu ni orang duk berkira-kira raya Jumaat ke, Sabtu.
Bagi aku, haaaa lantak situ la..
Sebab aku xde balik kampung, so aku xkesah raya bila.
Untuk barang basah raya, memang nak beli masa weekend last before raya.

Untuk raya aku takde apply cuti lagi so far.
Sebab tak tahu akan balik Tganu ke tak.
Eh, dah la...
Nak mengenang semula apa ada aktiviti aku week 3 iftar ni..


DAY 15

Masak nasi goreng aje.
Add on Kambing Bakar yang suami beli.
Berbuka lewat sebab suami lambat balik kerja


DAY 16

Masak nasi aje dan sediakan ulam
Suami beli ayam golek


DAY 17

Beli nasi briyani/arab


DAY 18

Keli dan ikan senangin goreng
Kuah masam manis yang leftover aku bekukan dalam freezer.
Popia frozen yang adik aku buat sebelum ni aku goreng n sirakan aje


DAY 19

Tomyam putih cendawan enoki

DAY 20

Panaskan lauk semalam Tomyam Putih Cendawan Enoki
Beli roto john dan air tebu
Dapat free bubur kacang hijau


DAY 21
Asam Pedas Ikan Siakap
Sayur Brokoli
Kerang Rebus



Selingan :

Kak Ipar poskan ubat-ubatan dan gula-gula untuk mak.
Macam biasa, dapat habuan la tupperware kek buah.
Tahun lepas dapat set biru.
Ni set pink orange. 
Thank You ler..


Company bagi biskut raya untuk muslim yang menyambut raya


Kawan suami bagi kacang dan kerepek raya



Tukar duit raya.

Tahun ni aku takde geng nak berjalan dari satu bank ke satu bank gi cari sampul raya.
So, kalau takde sampul aku bagi je duit raya takde sampul.


Ok. Bye

4 comments:

Syazni Rahim said...

Cantik sampul duit raya

notie said...

wah bestnya. Rezeki tu dapat kuih raya.

Suria Amanda said...

SA awal.ramadhan dh tukar duit raya dh..x nak la lambat2...

Mama Zharfan said...

cutenya tupperware kek buah tu :) i ari tu beli kurma yg dpt tupperware jugak, beria beli sbb nak tupperware tu hahah alih2 kurma tak mkn2 pun, sbb dpt kurma yg lain plak dari my fren (bkn yg tupperware lah)