Lipat plastik sampah

Assalamualaikum... Hai Semua...


Ada orang bagi plastik sampah yang ada defects.
Dorang tak boleh jual.
Ala defects bukan sampai tembus pun.
Cuma tak nampak cantek.

Banyak jugak dapat.
Dekat berpuluh-puluh keping la.

Plastik sampah ni kalau kita beli kat kedai biasanya dia terus lipat/gulung 10 keping terus.
So, susah kalau nak ambil satu - satu.
Bila tarik je, bersepah-sepah jatuhnya.
Lagi stress nak kutip satu-satu dan kemaskan semula.

So, aku lipat la satu-satu plastik sampah ni.
Biar senang nak amik sekeping demi sekeping.

Sambil2 aku duk menyembang dengan MIL depan TV.
Aku lipat la satu-satu.
Plastik ni tebal tau.
Tak mudah koyak.
Puas hati kalau pakai ni


Banyak jugak dapat plastik sampah


Defects ni aje kat plastik.
Nampak macam minyak kn.
Bukan minyak.
Ni masa proses pembuatannya di kilang ada defects.


Elok sikit mata memandangnya.
Nak nak amik satu-satu.
Aku lipat sekali plastik2 sampah yang aku beli kat Speedmart.
Plastik sampah yang murah aku beli haruslah nipis melayang aje kualitinya.
hehehe.



Ok. Bye
XoXO

3 comments:

Lydia Miza said...

Rajinnya.. Tapi betul la, kalau tak buat nanti nak pakai tarik terus berselerak

Ujie Othman said...

Untung dapat free, bukan defect sampai tak boleh guna pun kan.
Kalau saya beli jenis gini pun akan lipat satu-satu, senang nak guna. Taklah kita stres bila nak ambik satu jadi sepah semua 😄
Sekarang saya beli jenis gulung, mudah sikit nak guna tarik je satu.

Warisan Petani said...

Senang bila nak guna