Barangan legend 90an.

Assalamualaikum... Hai Semua...


Kenangan legend apa yang nak dikongsikan kali ni.. 

Jom...



Seluar Legend. 
Sekitar tahun 1998-2000 viral seluar ni. 
Zaman tu pulak aku tengah hitam legam tengah padang kena berkawad untuk hari kebangsaan.
Aku pakai lseluar ni g sekolah untuk latihan kawad. 

(butang tepi tu boleh bukak, tapi aku jahit sebab taknak nampak aurat) 



Pekena plak dengan sapu tangan key ni. 
Wat lap peluh berkawad 
Aku dulu warna hitam. Beli kat kedai atas bas stand K.Tganu
Nostalgia sungguh rasa.




Naik pulak bas g sekolah.
Bas no 26. Sape ingat wahai geng2 sekolah? 
Bayar 40sen kalau pakai baju sekolah. 
Kadang2 brader driver tu bagi naik free aje.

"Nok turun bandor bang" kabo ke drebar bas. 
Jangan risoooo kita dok " galok" dengan drebar. HAHAHA 😀

Kuaci legend. 
Sepuluh sen je masa tu seplastik

Ni dulu bapak aku jual kat kedai bawah rumah aku. Siap ada yang berhutang...

Paling lucky kalau dapat RM1 bila nasib baik. 

Korang tahu macamana peniaga tebus kad-kad ni lepas bagi duit yang pembeli menang?
Pekedai macam kami, akan kumpul semua kertas2 ni, pastu kira berapa dan hantar kat kedai cina yang kami beli stock kuaci. Cina tu akan bayar bape kos kita dah bayar kat pembeli yang menang. 


OK. Bye
XoXO

3 comments:

Mama Zharfan said...

seluar tu masih wujud lagi sekrg pun ;) ari tu i beli utk my son

Syazni Rahim said...

Seluar tu arwah nenek saya siap jahitkan di bahagian butang sebab nampak kaki

fanny_dcatqueen said...

Yg celana kancing tuh saya pernah punya juga 😄😄. Memang legend lah kan 🤭. Kalo kuaci saya tak terlalu ingat, Krn dulu tak terlalu suka, tak pandai makannya hahahahah