Shoppee sepanjang PKP bulan June

Assalamualaikum... Hai Semua...


Ni bukan Sale 6.6 di Shoppee mahupun Lazada.
Kalau nak je, terus beli jer.
Aku rasa laki aku lebih sakan kalau bab membeli di Shoppee ni..

Ni semua belian di Shoppee tapi bukan masa sale 6.6.

Ko tengok apa yg Encik Suami aku beli :

Benda alah ni dia beli
Swepper and Mop Robotic
Murah je la.
Dua ni tak sampai RM200 pun.  Mungkin seketul ni dalam RM50-RM70 kot.
Updated Review : Tak bagus pun. Elok ko beli yang mahal terus puas hati guna. Aku dah buang dua-dua ni sebab buat semak aje.


Dia beli phone baru di Shoppee
Sebab phone dia rosak.
Kedai phone tak buka masa PKP
Memang dia risau jugak beli phone kat shoppee.
Yang bestnya dapat banyak hadiah.
(Tripod, Selfie Stick, Air Humifier, Headphone, PowerBank)

Lama dia review setiap kedai. Risau dia!



Dia belikan aku jugak cover phone untuk aku.
Note 4 Samsung.
Seller bg free 1 casing.
Ingatkan dapat la warna lain. Ni sama plak dua-dua color

Padankan dengan headphone yang suami dapat masa beli phone di Shoppe.
Jadi satu set plak dengan cover phone aku.
Phone pakai masa tahun 2015.
Alhamdulillah. Phone masih elok.


Ni apa plak aku beli :

4 ketul box untuk mak mentua aku.
Dia nak simpan barang dia.
Barang arwah bapak mentua masih ada dia nak simpan



Aku beli popcorn 2 tabung.
Kat Seller lain aku beli pemanggang ikan dan pinggan plastik.
Pinggan plastik nak buat alas pokok bunga. hehehe

Pop corn dia sedap. Rangup dan manis.
Bersalut rata.
So, no wonder berat aku sekarang 55kg (paling berat setakat ni)

Aku beli roti paung terengganu kat shoppee wei.
gebu molek. 
Tak sangka ada yang jual.
Rupanya tengok review, ramai je yang order

Beli 3 set (ori, butter dan kaya)
Habis kat aku sorang je. Hahaha

Sale 7.7 tak sabar nak tunggu, sebab ada order pokok..
Hehehe..


Ok. Bye
XoXO

7 comments:

Azhafizah MN said...

Wahh banyak betul memborong. Macam macam boleh beli kat shopee.

Mama Zharfan said...

waaaa ada jual roti paun yer kat shopee...nanti nak usha2 hahahha

Abe Mat said...

wah..macam2 suami awak membeli di Shoppee ye..
Nanti 7.7 beli apa pulak tu ye...

ezy.fia said...

musim pkp ni sume benda kena beli online..
termasuk pinggan plastik u tu.. haha

tp ok je.. lg sng.. klik2 sume smpai dpn pntu umh..
kat shopee sume ade! try cr nisan nyor ganu..
pon ade org jual. haha

mama sara nur @ Cik Nor said...

borong sakan ni, takleh kemana kan
kalau tgk shopee rasa juga semua nak beli he hee kena kawal diri

NA said...

Roti paung pun ada. Terkejut.

Rabiahtul adawiyah said...

roti paung ada jual di shopee jugakk