Bunga telur siap dan rezeki kerja baru

Assalamualaikum...


Alhamdulillah..
Dalam duk main-main, tunggang terbalik, kucar kacir, terlentang terduduk siap jugak aku buat bunga telur untuk opismate aku.
Majlis dia sama dengan majlis sorang lagi kawan yang aku buatkan bunga telur gold-purple sebelum ni.


Dalam kotak A3 muat aku nak letakkan 50 pcs bunga telur.


Balance 50 pcs lagi yang masih belum masuk kotak.


Tadi dia dah amik semua, esok dia akan balik perlis.
Dua minggu cuti kawen.
Sakan nohhhhh...

Kawan aku ni belum tahu aku akan berhenti kerja. Hanya segelintir yang tahu kat opis ni.. Macamane ye nak bagitahu dia???

Okey antara kerja sekarang dengan kerja baru nanti, aku ada buat sikit comparison...
Ni antara yang aku listkan:

Company sekarang:
1. Sabtu kerja - half day alternate.
2. 8.00 am to 5.00 pm.
3. Bulan puasa tak balik awal. Same macam hari biasa.
4. Kena buat iso, layan customer yg memeningkan, deal dengan contractor, buat admin punya kerja yang menimbun.
5. Gaji lebih kurang la kalau tambah tolak dengan elaun.
6. Jarak jauh sikit dari rumah. Jem tahap cipan.

Company baru:
1. Sabtu ahad tak payah kerja.
2. 8.30 am to 5.30 pm. Flexible in working timing. Kalau nak masuk kul9 kena balik pukul 6.00 pm la.
3. Bulan puasa balik awal setengah jam, pukul 5.00 pm.
4. Buat kerja contract saja, pening layan contractor, paperwork, tak perlu deal dengan customer dan makian.
5. Gaji lebih kurang la kalau tambah tolak dengan elaun.
6. Bos lama semua ada kat sini. Boleh bergabung kembali walaupun department dah tak sama.
7. Jarak dekat sikit dari rumah. Tak sejammed macam company sekarang.

Dah 3 tahun aku kerja kat company sekarang, aku paling stress handle customer. 
Berdepan dengan homeowner yang banyak kerenah...
Sungguh! Sumpah! Aku tak suka jadi customer service. 
Percayalahhh..aku mula percaya yang job sebagai customer service sangat stress. 
Aku respect siapa yang mampu tahan dan tabah. 
Its like macam " ko ni hamba mereka yang ko kena ikut segala kemahuannya" . 

Since kerja dalam bidang handle defects untuk rumah juta-juta ni, bukan satu benda yang biasa dan mudah. Melayan pihak atasan yang banyak kerenah.
Aku masih boleh bertahan dengan kerja menimbun untuk iso dan kerja berlambak untuk administration.
Kerja arrangement defects dengan contractor... Sebab at least aku mampu siapkan tanpa ada stress dari homeowners. At least aku just perlukan masa untuk siapkan, tanpa perlu deal dengan siapa2.
Tapi kalau dengan homeowner, walaupun defect tu wear and tear tetap mereka desak kita untuk repair..


Memang ikut jawatan, aku diturunkan panggkat bila di tempat baru. 
Biar turun jawatan.. Janji tak turun gaji.. 


Pssst: Tak print surat resign lagi.debar debar.


Ok. Bye

2 comments:

ezy.fia said...

tahniah ani!
usaha awk membuahkan hasil..
tumpang gembira utk awk..
=)

keje customer servis memang menyakitkan hati..
aku prnh lalui..
haha

Mrs.Asam Pedas said...

go go hani..hidup perlukan perubahan ecehhh hihhiih...