Rumah Kesayangan : Beli Tuala Untuk Kegunaan Tetamu

Assalamualaikum...
Hai-Haiii...


Semua barangan untuk kegunaan tetamu aku simpan dalam bilik utama aka bilik tetamu.
Barangan seperti tuala, kain batik, kain pelikat, selimut, toto memang dalam bilik tetamu semuanya.

Namun, kami kadang-kadang terguna tuala tetamu.huhuhu.
Memandang tuala tetamu tak banyak, dah lama suarakan nak beli tuala baru untuk kegunaan tetamu.

So semalam masa kat pasar malam, ada orang jual tuala, dah lama aim nak beli kat situ memandangkan sebelum ni pernah beli dua helai. Kain ok, serap basah.

Sebelum ni sehelai RM6.
Boleh dapat RM10 untuk 2 helai.

Semalam nak beli 4 helai RM20 dah tak dapat.
Akak comel tu cakap kalau beli 6 helai dapat RM30 (sehelai RM5)

Aku amik semua.. RM30 untuk 6 helai.
Boleh topup untuk tuala aku dan suami. Termasuk jugak tuala untuk tetamu la.



Cabinet dalam bilik tetamu.

Yang bawah : tuala ada beberapa helai je.
Selain tu semua cadar, tuala muka, langsir, kain batik dan kain pelikat.




Tuala ni saiz sederhana.
Bukannya labuh.

Nak guna kegunaan sendiri 2 helai.
4 helai lagi untuk tetamu.
Tuala lama yang buruk nak jadikan kain buruk.

Bytheway tuala ni murah, kain agak kasar tapi memang serap air.
Tu yang aku beli.
So far guna (yang sebelum ni beli tuala sama), warna tak de la luntur bila basuh.
Ok la kan.. tuala ala kadar.


Ok. Babai

12 comments:

Mommy's Diary of Life said...

igtkan ada jual online. tp towel tersangat banyak dah kat rumah. sampai xtau nak letak mana. tapi tetap habit nak guna yg buruk2 n lama2 jgk. hahah

marshalizadotcom said...

Btul kena ada towel khas untuk tetamu.

Jemput singgah blog sy SPORTING MUMMY

ameris said...

saya pun sediakan tuala asing utk tetamu..

JaJa_NoRLiza said...

Rumah saya byk towel...kebanyakkan dapat hadiah hari guru....hehhe

Eh cik hani duk meru ker??? Ha...baca komen kat entry sebelom ni...sy ada komen pasal kayu pallet.

cplud miera said...

hehe hani. kene asingkan jugak ni tuala tuk tetamu.. hehe

ezy.fia said...

aku ni usahkan tuala, bilik utk tetamu pon xde.. ihiks

NabilaHasyim said...

waa, bagus la..
xrugi beli byk, sbb guna hari2 kan..

sama gak beli packing macam ni tapi harga lain, hukhuk...

Rizziela said...

wah..bestnya..siap ada tuala utk tetamu lg

dorsett pink said...

saya pun suka beli tuala jugak.. senang nanti tetamu datang.

Aty Fared said...

tapi memang elok kan sediakan tuala tetamu khas tuk macam ni..senang.. :)

Asha Lya said...

Ok kita pun nak bli la utk tetamu, x la kelam kelibut nnt kan hhehe,

Syurga.my said...

tips yang bagus .