Kesah Raya 2019 : Terengganu

Assalamualaikum... Hai Semua...


Tahun ni plan Allah aku dapat raya di Terengganu (side aku).
Aku tak kesah raya mana pun, cuma aku akan kejar untuk balik Terengganu kalau adik beradik aku berkumpul.
Bukan isu raya.
Ianya isu "berkumpul adik beradik"

Aku hanya packing bag pagi hari Jumaat 31 May lepas dah confirm boleh balik Terengganu..
Last minute tu hal biasa..
Jumaat lepas kerja gerak balik Tganu.
Takde jammed.

Buat julung-julung kalinya 9 anak mak berkumpul tahun ni.
Kalau sebelum ni, hanya 8orang je sebab asyik aku je yang "TAKDE" dalam gambar..

Sebelum Raya

Aku buat 2sessi untuk Spring Cleaning Rumah.
First sessi - kemas tingkat atas rumah ( depan bilik air & ruang letak barang)
Second sessi - kemas tingkat bawah (dapur dan ruang tengok TV sebelah dapur)
Buang segala barang yang tak diperlukan.
Carikan rak pinggan baru untuk ruang atas rumah.

Malam Raya

Geng lelaki bakar ayam Tin


Raya Pertama

Trademark raya rumah aku "KelamKabutSerabut.
Aku tak semayang raya tahun ni. aku tolong kak ipar panaskan juadah di dapur.
Beri peluang untuk Mak dan yang lain g semayang raya.
Sessi mintak maaf  'berterabur'. #ItuBiasaDalamFamilyIni
Bergambar ala kadar pastu kena serbu dengan tetamu & jiran.





#KamiTakRamai



Raya Kedua

Beraya di kampung sebelah mak aku.
Otw balik rumah,singgah rumah terbuka di rumah sepupu (sebelah ayah)
Tak semua ikut beraya...
Macam-macam ragam.. Nasib baik la raya setahun sekali.








Raya Ketiga

Duduk dirumah sahaja. Oh ye.. kami g Mydin carikan laptop untuk si bongsu.
Si mummy gojes 'Dak Ezy' pun datang raya rumah aku.
Teringat nak amik gambar, tapi lepas ada sedara aku datang masa tu, eh boleh plak aku terlupa nak amik gambar dengan si Ezy ni..


Raya KeEmpat
Ke majlis kawen geng zamang study di Dungun dulu. Tahniah geng!
Selamat Pengantin Baru
Pastu ke Mydin Mall belikan laptop untuk si bongsu






Raya KeLima
Balik KL. Perjalanan 10-11 jam dari Tganu ke KL.


Raya KeEnam
Kerja dan tunggu ketibaan mertua.
Continue tugas hakiki.

Tahun ni takde kesah beraya rumah mentua di Perak sebab kedua mentua sekarang tinggal dengan kami di Selangor. Cuma untuk raya, mentua dijaga oleh anak lain selama 2 minggu sebelum dihantar ke rumah kami semula lepas kami tiba dari Terengganu.

Ok. Habis kesah raya.
Betul2 entry di akhir Syawal.

Notes : Transfer gambar guna email. Gigih kan..

Ok. Bye

1 comment:

ezy.fia said...

konsep batik raya mu tahun ni..
selamat hari raya hani.. arini last syawal dah.. haha