Besday suami 2020

Assalamualaikum... Hai Semua...


Sebelum besday seorang lelaki, aku rasa semua pempuan macam dah buntu nak beli apa untuk lelaki. Baju, seluar, tali pinggang, kasut selipar, sling bag, dompet.??? Kalau tahun lepas aku beli bag, tahun ni tak tahu nak beli apa lagi. Apetah lagi kalau nak beli barang pastu nak surprise kan. Kang kalau beli kasut, tak padan payah plak nak tukar musim2 covid ni. 

So plan aku g membeli di kedai ninso RM2 je untuk suami.


Hebat bukan??


Yang lawaknya aku nak g cari hadiah besday pada hari jumaat tu, rupanya suami terbawak kunci kereta ke opis dia. So, takde la panjang langkah aku nak naik Grab. So aku g Ninso hari Ahad je, tu pun suami join sekali cuma masa dalam Ninso kami berpisah cari barang masing-masing, So dia tak tahu la apa yang aku beli. Hahaha..


Isnin - Aku WFH, So bolehla aku menulis di Besday Card dan hias hadiah di rumah.
Selasa - Khamis pulak kena kerja kat opis


Khamis - 26 NOVEMBER 2020
Balik kerja aku plan nak bawak suami g makan di FUJIYAMA Damansara Utama. Situ dah jadi tempat favourite suami aku. Tapi oleh kerana takut balik lambat (MIL kena cucuk insulin sebelum makan malam), so kami xjadi makan / tapau sushi. Balik bodo je bab kata Org Tganu.

So, buat la persiapan dinner makan apa yang kami masak kelam kabut malam tu.



Nah.. Sebeban harta hadiah hari jadi 


Stoking kerja
Pen warna warni - laki aku suka menulis cantek2 warni warni kalau dalam kad ucapan
Tape warna warni - biar nanti anniversary kawen, suami boleh deco kad ucapan cantek2.
Coklat - kesukaan dia
Beg pink - aku nak bagi dia pastu aku cakap nak pinjam untuk aku letak barang (pandai bukan?)


One Photo Snap lepas siapkan MIL FIL sebelum kami gerak g keje


Besday Celebration indah comel di rumah bank (rumah bayar kat bank,hehehe)

Happy Besday suami, hehehe (walaupun dah seminggu berlalu, baru nak up di blog hidup enggan mati takmahu ni) Semoga kamu dapat apa yang dihajati. Semoga Syurga Allah sahaja yang membalas semua kebaikan dan usaha u dalam menjaga orangtua u yang diuji sakit sekarang. 

I  _ O_ _  U
(Isi tempat kosong sendiri)


Ok. Bye
XoXO

9 comments:

mama tisya said...

Mcm2 adiah utk En suami tu hehe.. Celebrate kt Umh masak2 pn ok

Litah L said...

semoga bahagia selalu :)

Syaz Rahim said...

So sweet 😘😘

Kakmim said...

hani... nnt email address hani ye.. ke email kakmim mfaizura@gmail.com

Nina Mads said...

cutenya hadiah.. birthday suami memang tak tahu nk beli apa. semoga bahagia selalu hendaknya :)

kena fikir dr skrg dh sebab bulan 2 birthdaynya.

Mrs. A said...

Senang bagi hadiah macam tu at least husband tak payah beli lagi

Sha Mohamed said...

Sweet sangat nie.. Bagus juga idea macam nie.. Boleh sha follow nanti.. hehehe..
Happy belated birthday buat en. suaminya..

Azhafizah MN said...

Alhamdulillah..Semoga dipanjangkan usia dengan segala kebaikan dan dimurahkan rezeki dengan segala keberkatan.
haa pandai sangat tu. belikan untuk husband lepas tu pinjam ek. hihi

mummy_ayu said...

happy belated bday to ur husband.... so sweet. hadiah pun meriah!!! umah pun shomel!!! moga terus bahagia hingga ke jannah..in sya Allah.