nuffnang

JANA DUIT

Resepi : Kek Span Marble

Assalamualaikum... Hai Semua...


Last week Sabtu sempat try satu resepi kek span marble. Tengok barang cukup kat dapur, aku try la. Nasib baik menjadi.

Ni resepi nyerr...
🍓3 biji telur*
🍓1/2cawan gula*
🍓1sdb ovalete*
🍓1sdk esen vanilla*
🍓1/4 cawan Susu cair*
🍓11/2 sdk baking powder*
🍓3/4 cawan tepung gandum*
🍓Secubit garam*
🍓3 sdb minyak
🍓1sdb serbuk Koko (aku ganti 2 sudu kecil minuman 3 in 1 cadbury, sebab aku takde serbuk koko)
Cara2nya....
🍰Mix semua bahan bertanda*
🍰Masukkan minyak...kaup balikkan jerr..
🍰Bahagikan 2 bahagian n warnakan ikut citarasa sendiri
🍰bakar 170 c....selamat 40 minit
Kredit Resepi : sanuja nuja

Resepi gambar dari FB. Kredit Resepi : sanuja nuja

Guna Satu Loyang MR.DIY ni.
Cukup2 untuk adunan ni


Gigih aku tekapkan jaring oven semata-mata nak dapatkan corak yg glemer ni.


Tekstur ok.
Manis dia sedang-sedang.

Ni hasil aku.
Takde serbuk koko, so warna kokonya kurang menyerlah.


Aku sejenis makhluk tak reti baking.
Bila menjadi baking kali ni, mau aku laungkan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak pasal kek aku yang menjadi ni. Maafla daku ni masih mencuba-cuba baking untuk tekak sendiri. Huhuhu


Ok. Bye
XoXO

10 comments:

mama tisya said...

tk pernh buat sdiri lg kek span

anamizu said...

wahhhh gebussssnye kejadian kek span marble!

norhidana said...

bahan mudah boleh cuba nanti, samalah akak pun bab membaking tak berapa menjadi kadang tu

Syaz Rahim said...

cantik kejadiannya

Ana Jingga said...

nampak cantik kejadiannya

Marsya said...

test

Falsya said...

Adoii cantiknye kejadian kek marble nie..sedapnye kek marble..feveret..

Ezna said...

Kek ni kan memang klasik sebab dulu arwah mama suka buat kek ni.

notie said...

Sodapnya bak sepiring eh sepotong daaaa

Azhafizah MN said...

Cantik kejadi kek span marble Han. Saya belum lulus lagi :)