Kad Bank lebih selamat

Hi Korang.
Sihat ke?

Sesekali muncul kat blog ni..

Aku sejak hilang kad debit Public Bank hari tu, aku lebih berhati-hati sekarang.
Dan buat lebih banyak langkah keselamatan.
Kad Public Bank done buat '0' limit paywave lepas siap kad, aku terus call customer service dia untuk buat '0' paywave.
So, untuk kad lain, aku nak buatkan '0' paywave jugak.
Kad BSN nak kena g kaunter buat kat kaunter (2x dah aku call customer service dia, memang nak kena g kaunter).
Kad CIMB Bank, aku baru buat. Call customer service dia batalkan paywave, so boleh guna pin je.

So, tinggal satu kad BSN nak kena g kaunter.
Memang selalu aku ni cuai/ kadang2 confident level tinggi sangat ingatkan kad dah selamat dalam bag.
Sso better aku cancelkan paywave/buat '0' limit untuk paywave. 
Guna pin je la.

Orang tak mudah nak guna kad kita sewenangnya kalau terjumpa.
So, sempat la kita g repot kad hilang.
Mintak jauh semua tu.

Pssst : Eh, dah nak puasa.

Ok. Bye
XOXo ~

4 comments:

notie said...

beg hilang ke sampai semua kad kena renew baru. Saya tak suka pakai paywave walaupun ianya mudah swipe je sebab macam ni lah kalau hilang kena batal semua. Pakai pin walaupun kena cancel tapi orang tak mudah nak guna

ezy.fia said...

aku ni xterbuat lg..
kalo shopping sllu byr guna paywave sbb mls nk tekan no pin..
kihkih..

norhidana said...

akak kad debit memang guna pin dik, kad kredit pun sama biarla orang kata old fesyen tapi rasa lebih selamat

aienienka said...

Jarang keluar, belom pernah kehilangan. Tapi ilmu baru ni.. :)