Kemas bilik MIL

Assalamualaikum... Hai Semua...


Masa kami balik Terengganu hari tu, MIL still duduk rumah kami beberapa hari, sebelum ada ipar lain yang bawak MIL ke rumah dorang 3,4hari sementara menanti kami yang masih di Tganu. 

Bila aku balik ke Selangor ni, teruslah ipar hantar MIL ke rumah kami keesokkannya. Tak sempat kami nak call tanya, eh dah otw nak hantar MIL ke sini semula. Cepat dan padu ye.. 
So, dalam kepenatan bersisa travel dari Tganu ke KL, sempat jugak aku mengemas bilik MIL sebelum MIL dihantar ke sini semula. 





Biasanya sampah2 macam plastik gula-gula kat lantai, pastu ada item yang mungkin jatuh bawah katil

Kerja mengemas lebih kepada vacuum bilik, mop lantai, organize barang. 



Tadaaa.. Kemas seadanya aje. 
Cadar aku tak tukar sebab masih baru. 

Aku tak sentuh/alih banyak barang sebab memudahkan MIL nak cari barang dia sendiri.
Aku just cuci balang serbuk koko, nestum, kemas sikit2 barang2 MIL.



Sekarang aku letak tambahan kerusi plastik kat bilik incase kalau ada tetamu nak duduk kalau taknak keluar bersembang di ruang tamu


Aturan ubat memang sedia ada aku tampal kat dinding. So senang sapa2 pun boleh refer kalau nak bagi MIL ubat.
Yang tak menjaga pun akan tahu aturcara MIL makan ubat.


Appointment biasanya aku lekat kat dinding. Senang nak refer. 
Encik suami asyik lupa kalau aku tak remindkan.
Yeayyy.. Setel dah bab check up MIL.
Boleh rehat dulu dari melawat KK. Hehehe.

Ok. Bye
XoXO

3 comments:

Mama Zharfan said...

barakallah fiik

LadyBird said...

Alhamdulillah, akak seorang yang baik.. jarang sangat ibu nak duduk dengan menantu.. bukan sebab menantu x baik tp mungkin sebab x selesa.. ldy sendiri dlu pernah duduk umah mertua.. mertua baik, sayang kiter lebih dr seorang anak..

Lady doakan agar Allah sentiasa berikan kesihatan yang baik dan kelebihan rezeki untuk akak sekeluarga dan dapat jaga MIL dengan baik... ameeennnn..

Salam kenal kak..

norhidana said...

bagus Hani ni, jenis kerja teratur senang kalau orang lain nak take over kejap...