1 week of Ramadan 2024

Assalamualaikum... Hai Semua...


Allahuakbar.. ALLAH yang maha mengatur dan merencanakan sesuatu yang berlaku. Minggu pertama Ramadan yang sangat mendukacitakan kami sekeluarga. 



Iftar 1 Ramadan
Suami beli kat kedai thai. 
Bekukan dan esoknya aku panaskan untuk berbuka. 
Makan sendirian. Suami kerja. 
MIL nak makan atas katilnya. 

Iftar 2 Ramadan
Suami beli kat kedai thai. 
Bekukan dan esoknya aku panaskan untuk berbuka. 
Makan sendirian. Suami kerja. 
MIL nak makan atas katilnya. 

Iftar 3 Ramadan
Baru masak sendiri. 
Ikan bakar
Berbuka dengan suami. 
MIL nak makan atas katil. 

Iftar 4 Ramadan
Dapat berita abang sulung accident teruk.
So bergegas ke hospital Kajang. 
 Seharian menunggu perkembangan. 
Nyaris aku nak berbuka kerana penat dan cuaca sangat panas. 
Famili di Tganu buat semayang hajat
Berbuka sekadar tapau dan makan dalam kereta

Iftar 5 Ramadan
Tak berkesempatan melawat abang di hospital. 
Suami kerja pagi. 
Petang jalankn tanggungjawab bwk MIL cuci kaki.
Berbuka menu bazaar. 


Iftar 6 Ramadan
Melawat abang di hospital kajang. 
Amik peluang berbuka dengan adik perempuan aku di Sate Kajang. 
Untuk MIL, kami dah siap masak sebelum ke hospital. 


Iftar 7 Ramadan
Masak ikan rebus dan cicah budu. 
Makan sendirian. Suami kerja. 
MIL nak makan atas katilnya


Semoga Allah mudahkan semua urusan kami sekeluarga. 
Mintak doakan semua semoga abang saya cepat sembuh


Psst ; Entry ini ditiap panas-panas dari Wad Hospital Kajang. Malam ni giliran aku jaga abg. Terbaring atas toto kat lantai dahni. 
Perancangan nak tumpang baring dalam surau tak kesampaian. Surau tutup.huhu


Ok.Bye
XoXo

5 comments:

adnil linda said...

Semoga dipermudahkan segala urusan, dan cepat proses recovery abg nya... Aamin2

Time Traveller said...

Allahu kesian abg tu patah tulang nya.. ujian di bulan ramadhan.. Moga cepat sembuh Amin

Afzan said...

Allahuakbar moga dipermudahkan semua urusan untuk keluarga hani...take care hani,jaga kesihatan juga..

Mama Zharfan said...

shafahullah, dugaan ramadhan tu...Allahumma yassir

fanny_dcatqueen said...

Ya Allah.... Saya doakan Abang kakak bisa cepat pulih dan kluar cepat dari hospital yaa. Bisa berpuasa dan lebaran dengan keluarga. 🤗