Salam Ramadan 2024

Assalamualaikum... Hai Semua...


Lama menghilang.. Agak kesibukan sekarang. Korangggg.. Selamat Menyambut Bulan Ramadan.. Didoakan kalian semua boleh beribadat dengan tenang, boleh menghabiskan masa bersama2 dengan family, dan diberikan kesihatan yang baik hendaknya.

Kesibukkan melanda dan kesihatan aku yang tak berapa baik sejak kebelakangan ni. Lesu semacam aje, asyik tak bermaya. Sampaikan aku test pregnancy, tapi negetive youuuu.. Hehehe..




Tahun ni takde persiapan sangat di rumah, ala kadar seadanya. Tak sempat buat spring cleaning peti ais  seperti kebiasaan tahun - tahun sebelum ni. 

 
Peti ais segala benda sumbat.
Makanan masak sikit pun tak habis. Kadang masak 2 ketul ayam untuk MIL pun tak dijamah, so ku humban dalam peti ais dulu untuk diperangat kami anak menantu habiskan esok.


Sempat beli sikit barang basah untuk puasa minggu pertama.
Dedaun ada jugak yang aku frozenkan. Hehe.. Janji ada bau-bauan sikit2 pun jadik la



Suami tak lupa tembikai untuk buat air nanti masa berbuka selasa ni insyaAllah.



Sempat siapkan stok lada mesin, bawang besar & bawang merah blender.
Jarang2 sekali aku buat.
Selama ni aku blend aje bila nak guna.
Aku try letak minyak. So far cili mesin aku letak minyak, memang dia tahan la sampai 2minggu pun still boleh guna.


Ok. Bye
Xoxo

4 comments:

Puan Hazel said...

Ramadhan Kareem!
Semoga diberi kesihatan yg baik buat kita semua utk menambah amal di bulan mulia ni 🤲
PH pun tak sempat nak berkemas sgt tahun ni, fokus kpd persiapan anak⁴ nak masuk sekolah khususnya Angah yg nak masuk asrama. Setelkan barang, dokumen dsbnya....

Mama Zharfan said...

Salam ramadhan almubarak

Jaja Ahmad said...

Selamat berpuasa hani.
Saya pun blend bawang n cili guna minyak. Lebih tahan lama dan tak bertukar warna pun 😊

Time Traveller said...

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa.. ok done follow sini.. follower ke 576