Dah dekat nak raya, apa persiapan anda?

Assalamualaikum...


Wowwww.. Jangan diceritakan persiapan raya...
Kan ada yang pitammmm... .

Tahun ni aku beraya sebagai seorang wanita berkerjaya.. (amboi..kerjaya ke?)
Before ni belajar 6 tahun.. Pastu kerja sementara 6 bulan..
So, tahun ni aku banyak wat persiapan untuk adik-adik serta family la..
Aku  g shopping jalan TAR hari sabtu yang ada berjuta-juta lemon orang berasak-asak..




Sebelum ni, mak ada call.. So berbual la pasal persiapan raya..

1. Belikan jubah dan tudung untuk my sister (Aina dan Aima)



2. Nak Belikan selipar raya untuk adik (Aina dan Aima) and si bongsu (rafiq) kat Terengganu..sebab tak sempat nak beli kat sini..

3. Dah beli kerepek raya dan sikit kuih raya..

4. Dah tukar duit untuk raya..Tukar 300 tapi dapat 1000..ok..tu menipu sangat...

RM300 untuk mak dan sorang adik lelaki aku yang kirim tukarkan

5. Dah plan nak wat cornflakes madu dengan adik-adik kat kampung nanti..

6. Nak cari balang baru untuk gantikan balang lama mak...

7. Balik ganu nanti nak kemas umah ramai-ramai dan beriang gembira..

8. Baju raya aku dah siap..haruslah jerit yeay!!! dan yahooo!!!

9. Kerongsang pun dah rembat banyak-banyak tanpa toleh kiri kanan..




Psst : SEdikit rezeki ni membahagiakan seluruh keluarga...

~babAi2~

2 comments:

ayanuts said...

waahh meriahnyerr persiapan raya dia :)

ezy.fia said...

ingt nk beli kosang gitu..
tp rase berat ngat kalo pkai..
haha..
cni jual 3 bijik 10hengget..
same dop[ hrge ngn dinun?