Home Organizing : Ruang menjahit terkini di rumah sewa (Ruang istimewa)

Assalamualaikum...
Hai semua...


Ni ruang istimewa aku.

Nak share ruang istimewa aku sempena Cabaran Bulan May & June blog Susun Atur Sioca. 

Apa yang kita deco sekarang akan tinggal kenangan kalau kite dah pindah ataupun dah ubah kedudukan susunatur mahupun bila dah beli perabot baru.

Sibuk sebelum ni siapkan sarung bantal, bantal dan tilam baby, bedung dan barut baby.



Ini ruang istimewa dan kegemaran aku sebab kat sini la aktiviti menjahit aku dilakukan. Oleh kerana aku ni bukannya masuk kursus menjahit bagai, makanya semuanya buat sendiri ikut suka hati try and error gitu haaa.

Ini sewing station aku sekarang. Not much different from previous. Just add on plastic 3 tier rack tu. Sebelum ni, plastic rack tu aku letak kat kitchen buat letak tupperware.Tak muat nak letak tupperware, makanya aku beli rak lain untuk tupperware. Sudahnya, plastic rack ni aku letak barang-barang jahit.

Satu meja menjahit. Satu lagi meja untuk letak barang jahitan dan beg kerja.
Ni ruang dekat pintu masuk so terus la letak beg.






Dulu cadangnya nak drill dinding letak shelf / compartment box. Tapi rasa sayang pulak kat dinding, ni kan rumah sewa. Taknak drili dinding sesuka hati pulak kan.


Nampak tak sofa sebelah mesin jahit tu?

Sofa ni jadi tempat aku potong kain.
Sebab sofa ni rata dan tegang, makanya senang nak ukur-ukur kain..hehe
Kalau nak jahit langsir tak boleh la ukur sini..
Ukur atas atap la jawabnya.. Hihihi..melampau!

Masih di posisi lama.
Depan pintu masuk dan dekat dengan rak kasut.



Ok.Bye
XoXO

6 comments:

Nursaila Norman said...

saila dah lamaaaaaaa tak pantau rumah..mcm tu jelah sejak malas ni..huhu! teringin gak nak adjust apa yg patut..nnt2 lah nmpk nya..sobs!

Umie Nadhirah said...

kemas je... hehe..

Fizah said...

meja putih pink cute sesgt...satu tema pink plak dgn meja yg diy guna kayu pallete tu...cun! =)

ameris said...

sgt kemas suka tgk.
mmg akan jd kenangan bila kita dah ubah2 atau pun pindah.

Izafiza said...

Cutenya mesin jahit tu =)

Unknown said...

Wah....nampak simple but organize....keep it up...

Jom lawat blog saya..

www.sihatnatural.blogspot.com