Orang tua dah balik Mekah

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..
Mak Ayah dah selamat sampai dari Mekah...
Semua selamat. Mereka sihat so far, just sekadar sakit tekak macam tu la.
Ayah aku cepat semput. Kat sana ayah tak larat nak tawaf sunat banyak kali.
Mereka ke sana dua minggu, ke Madinah dulu pastu ke Mekah.

Kata mak, tak sangka dia dapat ke Mekah.
Dulu bila ingat anak 9 orang, rasa tak mampu nak ke Mekah.
Nak besarkan anak pun terasa perit dan sesak...

Balik sini, mak ceritakan semua keseronokan dia kat sana. Ada sikit ole-ole dari sana..
Suami dapat jubah seluar..
Aku dapat jubah & tudung...


Mak aku share gambar kenangan mak kat mekah dan madinah:


Ni mak dengan kenalan rapatnya.
Jumpa kat sana dalam satu trip


Masa jemput mak kat airport, aku kerja.
Hanya abang kedua aku yang jemput


Ayah perkenalkan sahabat dia kat abang aku.
Ni la kawan dia sepanjang kat sana.
Pakcik ni dah 2-3 kali ke Mekah, so boleh bimbing mak dan ayah aku kat sana.

Mak dan ayah aku takde bawak kamera dan phone canggih. 
Dorang kata nak menumpang gambar dengan kamera orang lain, pastu mintak orang tu wassap gambar tu kat abang aku. 
Pastu abang aku share gambar dalam group family
Mak ayah aku tak reti guna telefon canggih


Selongkar beg yang mak dengan rakus sebab lapar. Ketepikan ole-ole yg mak bagi..


Ok. Bye

3 comments:

ezy.fia said...

alhamdulillah..
bertuah mak ayh mu blh g mekah..
=')

Kak Vit said...

alhamduLILLAH..

ameris said...

alhamdulillah... bila dah sampai skali mesti rasa nak gi lagi kan hani...