Rumah Kesayangan : Tukar Kaki Kabinet

Assalamualaikum...


Kabinet terpakai ni memang takde kaki....
Suami touch up kabinet ni bagi cantek agar tak nampak kecacatannya....
Aku decide nak letak kaki kabinet, instead of just placed it directly on the floor. Tak suka!...


So, aku mintakkan teknisen opis aku belikan kaki kabinet kat kedai hardware area masjid kepong.
Harga dah lupa plak, sebab beli banyak2. Harga bawah rm10 untuk 4 kaki kabinet per set..


Kabinet ni 5 pintu, so aku letak 4 pasang kaki kabinet.
So, kalau berat takde la patah kaki.










Oleh kerana kabinet ni aku letakkan dalam bilik tidur tetamu (bilik utama), so dalam kabinet ni aku letakkan cadar, selimut, comforter dan tuala untuk tetamu.

Dinding kesan tebuk utk install plug, masih belum touch up lagi...asyik bertangguh.
Berangan nak pasang TV kat atas rak ni.
Tunggulah duit jatuh dari langit dulu ye..


Ok. Bye

3 comments:

ezy.fia said...

cantiknye kabinet..

bkpe bilik utama jd bilik tamu?

Han Hanni said...

Bilik utama je yang ok dan sedikit sejuk. Aku duduk bilik tengah yang dekat dengan bilik air dan dapur. Nanti aku update pelan rumah aku

Zyra Roxx said...

kemasnya, beli kat IKEA ke? cun!