Rumah Kesayangan : Susunatur Penyapu dan Keadaan Kabinet Dapur

Assalamualaikum...
Hai semua...


Keadaan dapur tak banyak berubah.
Kami cuma tambah 2 rak pinggan dan kabinet untuk letak barang. Lupa nak amik gambar cabinet..

Dulu masa pindah rumah masa cuci cabinet ni, banyak tahi lipas.
So aku betul-betul basuh cabinet ni sampai kayu laci rosak.. Huhuhu..
Ingatkan nak tempah kat kedai untuk laci ni, tapi alahai malasnya nak mintak orang kedai datang rumah untuk ukur.
Sebab bendanya bukan banyak pun, orang kedai nak datang pun bukan main malas.



Laci ni dah rosak.
Nasib baik pintu laci ada, just kotak laci je yang aku dah buang.
Menyesal pulak buang, patutnya simpan untuk amik ukuran.


So far kat sini la kami gantung penyapu dan mop.
Ni penyapu untuk dalam rumah.
Penyapu laman rumah tersadai kat luar tak sangkut2 pun kat luar.


Ni rak aku letak barang-barang kering..
Boleh je kalau letak dalam cabinet tapi bahaya sebab selalu lupa.
Pastu expired.
Kalau macam ni, terang-terang nampak..

Updated 2018 : Pintu kabinet dapur aku dah buang, sebab asyik ada lipas dan tikus dalam tu.
Aku jadikan bawah pun open area. Senang aku nampak semua benda kat situ. Takde la tahi tikus, tahi cicak bagai.. 

Ok. Bye

2 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

baru jugak mengemas rumah ni. mungkin yang rosak tu kena mencurahkan idea sket bg cantik. hehe

Sha Nazri said...

Sy pun sgkut jgk penyapu, lebih kemasajin nk buat keje.