Persiapan Raya. Untuk diri sendiri atau siapa??

Assalamualaikum... Hai Semua...



Sempat ler belanja orang tua beli barang-barang untuk persiapan raya..
Tahun ni tukar langsir baru.
Last pakai langsir baru adalah tahun 2013 masa aku kawin dulu..
Raya 2013 dengan langsir baru la..
So lepas 3 tahun, mok tukar langsir lagi sebab kali ni adik lelaki aku pulak kawen..

Ehhh..
Bukan sebab kawen je mok aku tukar langsir..
Kalau tiap-tiap tahun, adik beradik aku kawen, botakkkk la kepala duk tukaq langsir baru je...
Seingat aku jarang mak aku tukar langsir baru..



Belanja mak beli alas kaki, sarung kusyen baru dan kekabu untuk mak buat bantal..
Katanya bantal makin tak cukup..
Beli sekali besen untuk rendam langsir lama, beli beg plastik besar untuk mak simpan langsir lama, Beli keropok segera untuk kakak ipar,..

Rumah tengah sepah-sepah sebab tukang jahit baru siap gantung langsir, tapi sibuk jugak nak g shopping untuk mak..



Hari ni gaji.. dari pukul 10 pagi aku duk check online gaji dah masuk belum..
Terdesak kan??


Kul 11 pagi gaji masuk berdesut aku g keluarkan duit pastu g tukar duit raya..
"Sampul raya ada tak?"
"Maaf dik, sampul dah lama habis.. Dari isnin orang dah start tukar duit raya"


Ok. Bye

3 comments:

NabilaHasyim said...

baru siap tulis entri persiapan raya jugk..

tak ada langsir baru, just fokus pada makanan je...

Selamat hari raya cikhani, thn ni blk perak-tganu jgk ke?

Han Hanni said...

nabila..... selamat hari raya untuk nabila sefamily...
tahun ni balik Perak dulu then Terengganu.
Take care dan jaga kesihatan ye..

ezy.fia said...

rumah umi xtukar lngsir.. thn lps baru buat langsir baru..
hehe

sampul raya aku beli je.. pastu ade kwn bg skit..
ssh lenim nk dpt sampul raya free.. xmcm dulu2.. hhuhu