Spek Raya

Assalamualaikum... Hai Semua...


Kesahnya, beberapa hari sebelum raya spek aku rosak. Lepas siap mandi, elok aku lap muka dengan tuala pastu tersalah sangka, spek rapuh dan patah tengah dia. Walaupun ada spek spare, both dah tak ok dan ada yg dah patah jugak.

Cukup la dulu pengalaman aku, musim raya spek rosak. Kedai cina pulak tutup lama. Takde spek umpama buta. Dan aku rasa susah betul bila spek takde. Sejak tu memang aku spare kan spek extra satu (yang murah-murah je)

Takde rezeki kedai spek kegemaran Eye Trend kali ni. Aku whatssap Kate (owner), dimaklumkan kedai tutup seminggu. Aku takleh tunggu. So aku urgently buat spek kat kedai lain sebab spek spare yang aku ada pun dah tak ok.

Kedai Spek Factory QQ kat Seksyen 7 jugak. Kat area Jakel tu.
Sini jual frame dan cermin yang murah bagi aku.
Sesuai kalau student/anak2 nak buat spek kat sini.
Sebab bawah RM200 pun dah boleh dapat.



Spek baru.
2 spek lama dah rosak. Frame patah.




Spek aku RM199. Siap dalam masa 30 minit. Sangat berbaloi. Masa tu puasa dan dekat nak raya. Sempat la round2 seksyen 7 tu cuci mata tengok jualan raya dan halwa telinga dengar lagu raya.


Ok. Bye
XoXO

3 comments:

norhidana said...

cantik spek baru, akak lak masa nk raya aritu spek tu kabur... sbb banyak dah calar balar... mujurla suami akak ada kt kl lagi dia balik lambat ke kampung, jd kirimla kt dia spek mata yg kt rumah. Spek tu baru tp tak sedap pakai... dok lenjan yg lama... udahnya yg lama mmg dh tak boleh guna. Terpaksa la pakai yg baru ni

Mama Zharfan said...

Spec memang la sgt pentingggg utk org2 speckie mcm kita2 niiii

anamizu said...

spec rosak mmg ibarat jadi buta hehe