Suami Isteri Setempat

Assalamualaikum... Hai Semua...


Mendengar teman bercerita pasal perkahwinan dia dengan suami.
Berkahwin dengar warga senegeri, sedaerah, semukim, berbeza kampung yang cuma 5-10 minit perjalanan.

Aku : Untung kan kawen dengan orang dekat. Boleh balik kampung dua-dua tempat. Dapat jenguk kedua keluarga.

Si Dia : Urmmm.. Banyak duka lara nya.. Bila kawen dengan orang dekat, lagi mudah tak puas hati itu ini, tak kena itu ini, terasa itu ini bila balik kampung. Dia nak balik rumah dia, aku pun nak balik rumah aku. Semalam lunch rumah dia, patutnya lunch hari ni rumah aku. Dia taknak g bertandang g rumah aku, sedangkan semalam aku singgah rumah mak dia. Dia rasa masa dia kurang dengan mak dia, aku pun rasa masa aku kurang dengan mak aku. Sebab dekat sangat 10 minit, kejap kesana kejap kesini. Pastu ada je benda tak puas hati

Facts 
Yang kawen dengan orang jauh bila balik kampung Duduk je la masing-masing diam-diam. Kalau balik Tganu, menantu duduk la diam-diam umah mentua. Kalau balik Perak, menantu duduk la diam-diam umah mentua. Duduk la sampai habis cuti pastu balik KL semula.. Hahahaha.. Apa-apa pun pandai-pandai la kita kelolakan rumah tangga masing-masing kan.. Ada kelebihan kekurangan masing-masing kan..


Ok. Bye
XoXO

2 comments:

Mama Zharfan said...

rumah my hubby 5 minutes drive jer dari umah my mom kat kg tu...tp sbb both PIL dh tak de so tak de isu berebut kena balik mana(memang balik umah my mom)...biasanya balik umah pusaka jap2 jer sbb now kakak mr hubby yg dok kat umah tu

ezy.fia said...

kalo dpt family in law jenis xmasuk cmpur, dekat ke jauh dua2 beruntung.. hihi