RESEPI : TAUHU KUKUS

Assalamualaikum... Hai Semua...


Dah lama nak cuba menu ni.
So, berjaya jugak buat...  Sedap jugak ye..


Ni resepi aku screenshot dari facebook.
Credit to Tuan Punya Resepi la yer
Aku guna isi ayam & daun sup sebab daun ketumbar takde

CARA - CARA :

1. Campur semua bahan termasuk telur kemudian blender.
2. Nak goreng, celupkan dalam telur (letak garam sikit) dan goreng sahaja. 



Selepas dikukus

Untuk di"NGAP"

Aku buat banyak, makan sikit the rest aku simpan dalam tempat beku. Nak simpan kat freezer biasa takut masam pulak sebab guna tauhu kan.

Kalau nak makan lagi, aku keluarkan dan defrost guna microwave, pastu goreng cam biasa.


Ok. Bye

4 comments:

Juls Julie80 said...

Cam sedap jer nih..blh la tryyy.. kalau penyakit M kronik x menyeranggg..hehe

Juls Julie80 said...

Cam sedap jer nih..blh la tryyy.. kalau penyakit M kronik x menyeranggg..hehe

ezy.fia said...

sedapnye.. bile la aku nk kembali aktif di dapur ni.. hehe

Aimi Muhamad said...

macam sedap je...nnti nak buat laa