nuffnang

JANA DUIT

Tambah koleksi baju baru

Assalamualaikum... Hai Semua...



Tahun 2016 dulu aku ada beli sepasang kain batek dan 2 meter kain kosong yang matching dengan kain batek tu. Kami beli 3 set untuk aku, kak ipar & adik perempuan. Aku suruh adik aku jahitkan jadi baju kebaya untuk aku, tup-tup lepas kebaya siap, aku rasa tak best nak pakai kebaya tu. hehehe
Sebab sekarang berat dah 50 lebih, jadi kebaya tu ketat kat perut.. 
Hahaha (Sila gelakkan remaja purba ni)
Kain batek yang dijadikan kain baju kebaya tu (kain lipat/kain selisih) aku masih padan, cuma bajunya yang tak padan (Sendu bukan?)


Kain batik adik perempuan aku ada balance, so buat baju kurung moden kembang.
Padankan dengan kain baju kebaya yang asal.
So jadila satu set baju batek. Hahaha
Senang, takde lagi fenomena baju tak padan tang perut.
Ok. Done baju raya.
Cari baju raya laki yang sepadan dengan warna ni nanti..


Psstt : Dah ganti puasa ke? Sibuk hal baju raya ni. Kihkihkih~

Ok. Bye
XoXO

15 comments:

ezy.xixii said...

lawonya baju..

tahun ni ramai pakai batik.. aku pon beli jugek 2 psang.. haha

nohas said...

cantik..menyerlah warnanya dgn background hitam..

Sha Mohamed said...

Cantiklah kombinasi warna dia..
Sha pun dah siap baju raya.. Puasa ganti pun alhamdulillah dah selesai..
Tak adalah nak bersesak-sesak mencari...

Sunah Sakura said...

kita baruu aje survey kain...abang ipar yang pilih...tunggu dia pos ke sini dulu..baru bole hantar pada tailor

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. cantiknya corak tu ^_^

Mrs. A said...

Menarik coraknya merah hitam.
Sedang mengganti puasa la nih huhuhu...

HeNRieTTa JoSe said...

cantiknye...kalau xbaca cerita....mmg nampak mcm baju tu sepajang 4meter....

Azhafizah MN said...

cantik. Suka tengok baju batik. tak pernah tak lawa

atiehilmi.com said...

hey !! lawa lah.. hee~ kan kakak pun dah terberkenan ni..

mama tisya said...

bj kebaya utk bdn yg cpt naik berat mmg tk disarankan sbb nanti pki kejap je..nasibaik adik ada balance kain bole wat bjkurung moden kembang ye

mamapp said...

Cantik.. Boleh buat baju Raya

Siti Yang Menaip said...

hihi sikit gi nk habis ganti.. oops termula lambat this year..

Azhafizah MN said...

cantiknya corak batik dan fesyen baju tu. lawa dah pakai sepasang.

Aisya Ismail said...

Cantik baju raya warna hitam.

Semut Senyum said...

Assalamualaikum, waaa dah siap baju raya sis.... cantik warna... saya ni mcm tak de harapan nak siapkan baju raya.. heheh tapi cdg2 tahun ni saya pun nak buat tema warna hitam.