Wedding Aina : Review Baju Nikah

Assalamualaikum... Hai Semua...


Aku nak review baju pengantin untuk nikah masa adik aku kawen.
Adik aku tukang jahit, so dia jahirkan sendiri baju nikah & tudung nikah dia.
Veil dia beli yang prelove.
Lepas settle nikah ni, maybe dia akan prelove semula veil ni sebab tak guna.
Baju nikah n tudung ni boleh guna semula sebab design dia macam jubah dan sesuai guna untuk raya & kenduri lain.


Dress Sisik Ikan

Bahagian tangan aku jahitkan lace & buat beading sikit



Detail beading di bahagian hujung lengan


Detail beading di bahagian hujung lengan


Hujung lengan baju memang adik aku jahitkan getah (penyangkut untuk jari)
ala2 handsock jadi dia

Lace untuk bahagian bawah dress, aku jahit lace sahaja tanpa buat beading.



Kemudian last aku add on beading kat pinggang.


Takde picture full baju pengantin 
Aku just letak picture ni je

Ni pengantin masa duduk

Veil Pengantin 


Veil Pengantin 

Alhamdulillah, adik aku jimat banyak baju pengantin ni.
Sebab untuk baju pengantin lelaki (suami dia) pun dia jahitkan sendiri.
Untung orang pandai menjahit ni.
Boleh buat kenang-kenangan baju sendiri berbanding kalau guna baju sewa.

P/S : Masih menunggu full picture from photographer

Ok. Bye
XoXO

6 comments:

Etuza said...

Cantik lah

nohas said...

cantik..jimat banyak, jahit sendiri..dgn penuh kasih-sayang..

Fieza Sani said...

untungnya pandai jahit..jimat dah kat situ...nak fesyen camna, kita sendiri yg decide..

norhidana said...

cantik baju nikah tu, lagi berseri bila di tambah lace dengan pearl tuh...

mmg untung tailor ni, boleh jahit pesen apa pun utk baju nikah sendiri

mama tisya said...

jimat kos sbb bole jahit sdiri ..kalo tempah dh brp kn dgn manik2 tu

ezy.fia said...

cantik..
kalo buat sewa pon ok ni..