Wedding Aina : Boutonniere / Corsage / Bunga Penanggah

Assalamualaikum... Hai Semua...


Kalau dulu, orang rewang kenduri pakai bunga penanggah yang ada selit duit RM1.
Kalau beli kat kedai, corsage mesti mahal kalau nak yang cantek2 sikit.
Kalau yang biasa-biasa pun dah RM1.50
So aku DIY je sendiri.
Tutorial dia nanti aku share ye..






Aku ikatkan untuk tanda nama



Model kecik sibuk nak mintak orang amikkan gambar dia dengan corsage ni.


Corsage untuk Tuan Rumah

Barang- barang aku beli kat kedai RM2.10.
Pastu aku buat sendiri sambil2 tengok kat youtube dan google jugak..
Dapat jugak sekitar 20 biji corsage.
Aku guna untuk family aku je (parents, adik beradik, ipar duai & anak sedara)
Untuk bridemaids aku tak buat sebab mereka dah pakai baju sedondon.
Majlis adik aku ni guna catering so takde la orang merewang, so family aku je la pakai benda alah ni.


Ok. Bye
XoXO

4 comments:

nohas said...

kreatif..suka kaler purple..

Umi Nazrah said...

Tu la kan, buat sendiri lagi jimat 😍

ezy.fia said...

comel!

Sha Mohamed said...

Comel.. cantik dan kreatif..