Mask Extention Versi Tak Mudah Hilang

Assalamualaikum... Hai Semua...


Sebelum ni bila pakai mask aku guna kerongsang je. Pastu tukar pakai klip kertas. Rembat sebijik sebijik klip kertas kat opis sebab asyik hilang je.Hehehek! Pastu merata-rata jumpa semula kerongsang & klip kertas kat dalam beg la, dalam kereta la, tepi TV la...

So aku buat sendiri la Mask Extention ni. Ingatkan aku ada getah cadar/jahit tu, rupanya nan hadoooo.. Yang ada hanyalah getah bulat yang kecik tu. Aku guna je la then jahit je la butang yang sedia ada dalam bekas jahitan kat rumah ni. Memang dah malas nak tunggu kalau order kat orang.

Mask Extention Versi Jimat

Sepatutnya nak guna getah jahit ni tapi takde kat rumah
Sources : Google

Maka jadilah seketul Mask Extention. Dan rupanya mask extention ni lagi ok untuk aku guna. Lepas dah taknak guna mask, aku masukkan mask extention ni kat pergelangan tangan, ala2 mcm gelang tangan/getah rambut. So takde la hilang merata mask extention ni. Nak pakai tak perlu terkebil-kebil cari dalam beg/dashboard kereta, ambik je kat tangan.

Aku sejenis manusia pakai mask kat luar tudung. Ada orang pakai siap2 selit kat telinga sebelum pakai tudung. Nak beli mask yang tali ikat tu, kadang2 tak jumpa. So ambik je la mask biasa tu.

Ampa semua macamana?

Ok. Bye

6 comments:

Sha Mohamed said...

Buat sendiri lagi puas hatikan..

ezy.fia said...

aku guna getah rambut sofia.. ptong dua hujung tu letak hud kain..
hahahaha..

kalo kat lab mask ade tali.. xssh sgt..

norhidana said...

menarik jugak nih, kat rumah ada jugak getah rambut yang baru... boleh di simpan dalam kereta kalau nk ke kedai ke apa... akak pun sblm ni pakai paper clip la, pakai brooch, kadang gelang getah hahahha

bondalesungpipit said...

pin baby size sederhana.
pas buka masih clip balik pin kt tali mask tu
so taw la mane nk cari, x ilang..
blh try DIY ni, hehehe...

Nur Asyiqin said...

Waa kreatif han.. ummi klu klip ,pin tudung abis mane2 da letak.tiap kali klua mesti ambik baru .heheh

OKje said...

Yelah.... tgh femes benda ni sejkarang ni... Hakak hari tu ada jiran bagi satu, masa balik kg pun kakak ada bagi satu tapi dua dua hilang tak sempat nak pakai.... entah kemana perginya, padahal tgh pegang benda tu lepas tu cari tak de huhu