Celebrate besday Geng bulan Sept in Family

Assalamualaikum... Hai Semua...


Masuk je bulan September, group family aku dah riuh bincang pasal nak buat makan2 masa besday mak. Dari group family tu, mak aku personal whatsap aku tanya boleh balik ke? Krik krik aku nak jawab. Sebab tak pasti akan balik ke tak.

Tapi aku tahu mak aku berharap aku balik. Tup-tup suami aku amik cuti dan cakap nak balik kampung aku. Dia akan mintak tolong siblings dia jaga parents dia (MIL FIL kan duduk dengan kami, so kalau kami nak bermalam kat lain, kena ada oranglain jagakan MIL FIL). Sebenarnya aku pun risau nak naik public transportation sebab covid tak reda lagi kan. Sebab tu, bila suami ajak balik kampung aku bersyukur sangat sebab tak perlu naik bas.

So lincah bergaya la kami balik kampung. 4H3M yang sangat bermakna.



Jom layan moment sekitar majlis makan-makan yang tak cukup korum ni. Ada 3 beradik lagi yang  tak balik. Seronok duk hias rumah ramai-ramai walaupun ala kadar dan recycle barang2 mana yang ada. Janji hasil ada!


Gigih menampal

with cik suami & ayoh

dengan geng besday bulan 9. Tahun ni ada tambahan sorang lagi (menantu baru mak)
Amalina (Adik Ipar 5 Sept)
Ajit (Abang 6 Sept)
Keisha (Anak Sedara 12 Sept)
I (17 Sept)
Halim (Adik Ipar 19 Sept)
Mak (24 Sept)

With all

Mak dan hadiahnya



Kek from Secret 


 
I with Mak

Anak sedara (Keisha & Iman)
Yang lain takbalik.
Maybe cuti sekolah nanti
Hope Covid cepat hilang

Sempat la aku beli sedikit barangan untuk jiran & mana2 adik beradik suami yang datang rumah nanti.

Baru nk try Set nasi Mandy

Keropok & Makanan Frozen kiriman kak Ipar

Bergambar dengan ayoh
Ayoh sudah tak larat berjalan nak hantar kami ke kereta

Bergambar sebelum pulang

Ramai betul orang kat Terengganu, rasanya ramai serbu pulau-pulau di Terengganu, so dorang terus lajak g Pasar Payang, terjah kedai viral, naik jambatan. Kami round2 duk dalam kereta ni. Nak g beli keropok pun, kami survey dulu. Takde orang baru kami turun g beli. Selebihnya banyak order dari Food Panda. 

Epi besday Mok. Jumpa lagi nanti. Harap dapat pulang lagi. Next two weeks, hantar si bongsu pulak ke UTM Skudai..


Ok. Bye
XoXO

10 comments:

aienienka said...

Best dapat sambut semua sekali. meriah rasanya. :)

norhidana said...

bestnya sambut bday ramai2 gitu, meriah bebeno nya
best jugak tengok hadiah untuk emak tu... meman keperluan betul kan dan memang emak-emak suka lah hehehe...
lama jugak tu balik kampungnya tu, puas hati jugak lah kan

A m m i said...

seronoknya..mesti happy ayoh ngan mak anak2nya balik.

semoga ayoh hani diberi kesihatan yg baik..dipanjangkan usia

ezy.fia said...

wahhh meriohhhhhh september babiessss..
hihi..
happy birthday sumeeeee..
beza sari je birthday mak ngn umi..
birthday kita beza 5 ari.. haha

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye dpt blk kg dan kumpul ramai ramai....wah ramainya sept babies.....happy bday all...

Kakmim said...

Wahhh... meriahnya... sekali sekala family bonding macam ni mmg best... menggembirakan orang tua dan budak2

Azhafizah MN said...

Seronok dia birthday dalam bulan yang sama. Boleh sambut sekali macam ni barulah meriah. Alhamdulillah dapat meraikan bersama keluarga di kampung.

Happy belated Birthday September babies

Amie said...

Wah! Sambutan birthday serentak untuk kelahiran September. Happy belated birhtday untuk samue. Bujang saya 3 orang pun lahir bulan September dan sambut sekali harung.

Nina Mads said...

meriahnyaaa.. seronok tgk muka masing2

Siti Yang Menaip said...

ramainyaaa September babies.. patut meriah haa sambutan..
seronok dapat celebrate ramai2..