Kemas bekas ubat

Assalamualaikum... Hai Semua...


Serabut aku tengok bekas ubat aku ni penuh sampaikan nak tutup pun tak boleh.
Semua main sumbat aje.
Ada masa lapang, aku sorting dan declutter ubat ni semua.
Buang mana yang rosak dan expired. 
Mana ubat yang sama aku satukan dalam bekasnya.
Kebanyakan ubat demam, sakit tekak & batuk je pun. 


Nah sebeban ubat & benda yang aku buang. Kebanyakan expired dan hampir expired. 




So kemas la sikit ubat2nya. Tu pun masih penuh. 
3suku semua ubat suami. Jenis makan xhabiskan. 
1suku lagi ubat isteri. 



Ok. Bye
XoXO

5 comments:

nohas said...

bagus mcm ni ada bekal ubat, boleh guna time emergency...kawan nelayan pun ada..hihi..

Mama Zharfan said...

my hubby pun sgt byk ubat, sepah2 gitu jugak laa hahah sbb dia diabetic kan...so mkn ubat diabetic, cucuk insulin, mkn ubat kolesterol jugak

AzianKhalil said...

dalam rumah ni kebanyakkannya ubat saya je. jadi saya yg kemas. ubat anak anak, lepas dah sihat saya buang aje.

Ammi said...

siapa je yg rajin makan ubat habiskan..ammi pun sama je walaupun dia kata "antibiotic perlu dihabiskan". bila dah sihat terus berlagak tak makan

fanny_dcatqueen said...

Jadi teringat pula kotak obat dirumah, dah penuh juga 😂. Rasanya nanti nak susun ulang. Pasti dah banyak yg exp tuh 😅. Terkadang bingung juga, kenapalah banyak obat tak terpakai. Krn mostly dari dokter bukan beli sendiri. Berarti tak dihabiskan oleh suami 😅