Kemas bilik mentua

Assalamualaikum... Hai Semua...



Jom... ikut aku mengemas bilik mak mentua aku ni..



Biasa sekitar katil je yang banyak bersepahnya.
Makanan yang tumpah, tisu-tisu yang merata



Khazanah bawah katil
Biasa apa yang MIL aku kata hilang, ada je bawah katil
Cthnya : Tudung minyak ubat, getah ikat rambut, pil2 bersepah yang terjatuh


Sejenis manusia malas nak ONkan vacuum. So kita sapu manual je la..


Ok. Tukar cadar terus la



Mengemas sikit area sini.
Kat sini aku letak kusi roda kedua dan portable toilet (yang digunakan untuk mandikan MIL di bilik air & buang air besar MIL ketika dia tak boleh berjalan dulu)
Alhamdulillah skrg MIL boleh jalan semula

Mujur suami jenis tak lepas tangan. Ada masa aku kemas, Ada masa dia kemas walaupun ada kadar Cuma tak sedetail dan sekerap kita si isteri la. Kita segan rumah sepah, kita sapu. Rajin kita buat. Malas kita tangguh dulu. Hehehe..


Ok. Bye
XoXO

4 comments:

mama tisya said...

ada kerusi roda memudahkan pergerakan MIL..suami bantu sama alhamdulillah

Mama Zharfan said...

alhamdulillah. barakallah fiik

norhidana said...

kita yang tak boleh tengok bilik bersepah kene la kemas juga kan

Ammi said...

org lelaki kalau nampak rumah sepah dia tak sakit mata...kalau kita mata sakit, hati sakit, kepala sakit...segala2nya sakit