Home Organizing : Kemas meja solek yang tak semenggah pun aduiiiii!!

Assalamualaikum...
Guaner gamok orang kita??



Meja solek aku start bersepah lepas raya..
Nak salahkan sape? Ok.. Salahkan isteri je..sebab malas..
So, mari rajinkan diri dan muhasabah diri kemas meja..
Takkan nak tunggu laki bawa balik maid muda kan?

Time raya hari tu aku banyak packing barang..
Untuk balik Perak laa.. Untuk balik Terengganu lagi..
Kemudian Family Day ke Cameron Highland lagi..
Oleh kerana nak cepat dan mudah, meja solek aku jadi stop centre punya tempat..
Semua barang loading situ..



See..Semua yang ada dalam bilik ni semua nak humban atas meja solek MAHAL ni..
Cerita pasal meja mahal ni ada kat sini


Antara barang-barang yang memenuhkan meja..
Ubat2 yang mulanya nak makan setiap hari, tup-tup terbiar jugak!


Alat-alat mandian yang selalu gunakan untuk travel pun aku loading kat sini lepas balik Cameroon



So, barang mandian tu dah selamat aku susun dalam tempat asalnya
Simpan kat almari asalnya


Ubat yang aku jarang makan aku simpan dalam kotak dan tutup




Ni je kerongsang yang aku ada.. sikit bukan?
Tak payah nak beli organiser box sangat letak kerongsang..


Ruang dalam laci ni terhad untuk kertas-kertas je..
Macam resit or dokumen yang tak sempat nak buat filing lagi



Lepas susun..kemas la sikit..nampak la sikit macam orang bertamadun




Selepas 15 minit, ni je yang mampu aku susunkan..
Janji kemas sikit..


Hasilnya.. 



Ok.Bye

7 comments:

ANAK MAMA SAYANG said...

Kemas...saya pun baru kemas meja solek..hehe

Fizah said...

wahooo...kemas okeh..i like tau..betul, yg penting kemas dan efektif di mata kita! nk guna papepun senang...

ezy.fia said...

kotak ubt tu aku berkenan.
dh lame cr kotak utk buat konon2 first aid tp smpai skrg xdpt..
huhu

JaJa_NoRLiza said...

byk beza sebelom dan selepas...sgt suka..terus rasa semangat nk kemas meja solek sendirik..

juanz said...

dah mcm 5's dah ni..... :-)

.Lydia. said...

kemas..i like!!~
kalu dirumahku alamatnye sekejap sgt je ok,lepas tu je, si anak dara dah sepahkan..

Azlina said...

kemas jer meja dier..hehe