Rumah Kesayangan : Pelapik Pasu RM2 untuk kebun ala kadar kami

Assalamualaikum... Hai Semua...


Entah macamana satu pagi di hari cuti tu, aku disuntik mood kerajinan..
Capai tudung, terus keluar kat laman depan (car porch je pun).
Sapu sapu lantai pastu tengok kebun (tanaman dalam pasu) semua nya mengotorkan tiles.
Sebab sebelum ni tanam pokok dalam pasu takde letak pelapik.
Dari sehari ke sehari nak g nursery cari pelapik pasu, tup tup dah 5 tahun macam ni..
Huhuhu..

So, lepas sapu-sapu car porch tu terus aku ajak suami g kedai RM2.
Kira bape biji pasu nak guna pelapik.
Gigih bawak plastik beg sendiri (yang besar).
Masuk kedai RM2 terus cari pelapik ni.
(Sebelum ni memang ada tengok kat group kedai Eco di FB)

14 biji aku rembat..
Sampaikan ada sorang makcik tanya laki aku masa kat kedai RM2 tu..
"Buat apa banyak-banyak benda ni?"
"Buat lapik pasu, makcik."

Aku dalam hati
"Sedara dia belah mana ni? Tak pernah jumpa.."
Hahaha




Pelapik ni kalau letak dalam rumah pun cantek ni..
Untuk pokok palsu.
Kukuh jugak walaupun harga RM2.
Takdela lembut je plastiknya, memang keras..






So, kurangla sikit kotor tanah jatuh ke lantai tiles.
Kalau dulu siap berlumut bagai tepi pasu..

Entry kebun sebelum ni :
https://puapoo.blogspot.com/search/label/LAMAN%20KEBUN%20CINTA

Jangan ditanya pokok apa yang ditanam.
Banyak episod dah tanaman mati hidup, boleh buat kesah novel ye pasal perjalanan pokok aku ni..
Gigih menanam nak jimat 20sen,30sen punya sayuran.. Hehe


Ok. Bye

7 comments:

nayfatimahrasyid said...

Wahhh... Nak carik juga laaa👍👍

norhidana said...

Wahhhh cantiknya, banyak tanaman dia

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. pelapik rm2 tu tak penah terpikir la plak nak cari. huhu

ezy.fia said...

gigihhh..
masuk kedai 2ya beli lapik pasu je ke?
kalo aku byk benda lain lg aku angkut.. haha

A m m i said...

guna pelapik ni at least waktu nak membasuh porch pun senang nak gosok

Rizziela said...

Kadang2 susah nak dpt.. selalu g dah habis

Azhafizah MN said...

menarik idea ni. Biasa mahal ya amat kan. kalau keras okay sangat beli