Wedding Adik Aku : DIY Guest Book Jimat Cermat

Assalamualaikum... Hai Semua...


Adik aku mintak tolong aku buatkan GuestBook untuk kawen dia bulan Feb 2020 nanti.
Amboiiii.. Dah sponsor bunga telur, mintak plak GuestBook..
Tetapi oleh kerana "air dicincang, takkan putus" maka aku dengan relahati DIY kan GuestBook untuk adik aku ni..
Benda senang gini, haruslah cepat2 aku setuju nak buatkan..
Aku guna Microsoft Power Point je..
Sambil-sambil OT tunggu suami pick up dari opis, seminggu jugak aku edit benda alah ni..
Duk search gambar2 comey yang berkenang dengan selera "gadis 25tahun" yang nak kawen ni kan..
Aku sediakan dalam 3-4 design, pastu wassap adik aku bagi dia pilih / komen.
Last sekali terhasil la...


Tadaaaa..

Front Page

Second Page 

Isi Guest Book



Penutup

Dalam Guest Book ni aku jugak sediakan satu ruangan page "kosong".
Untuk Pengantin Perempuan & Pengantin lelaki coretkan ucapan mereka nanti..

Ni link Entry GuestBook masa aku kawen dulu.
Time aku kawen dulu, kami guna instant photo.
Bajet banyak lari kat foto instant ni sebab kertas photo dia agak mahal la.
Sekitar RM35 untuk 10 keping masa tu..

Adik aku taknak ada photo untuk guestbook dia.
Just state nama tetamu dan ucapan..

Oleh kerana cover guestbook adik aku nanti dah full with gambar/tulisan, so aku rasa dah xperlu nak deco front page guestbook ni..

KOS :
1. Print B&W - RM0.04 X 100 = RM 4.00
2. Print Warna - RM 0.50 X 3 = RM 1.50
3. Binding - free sebab guna yang sedia ada, upah bind free
4. Plastik Jernih Hard Cover = RM 1.00

Nak Jimat kos, kami print B&W untuk isi guestbook.


OK. Bye
XoXO

5 comments:

ezy.fia said...

cntik sangat! simple tp menarik..
pndai mu design.. =)

guestbook aku hancur kene makan ngn anai2..
sedih.. ='(

norhidana said...

comel dan cute je...

Orchid Puteh said...

Creative..

Azhafizah MN said...

Kreatif! Patutlah adik mintak buatkan. Jimat pun jimat buat sendiri kan.

A m m i said...

bagus...kretip kakaknya