Cerita Kawen: Baju nikah

Assalamualaikum...
Pekabor semua???


Mula asalnya nak tempah baju untuk nikah.
Aku dapat recommendation dari sorang akak kat KL.
Ada member aku buat baju kurung moden kain berombak tu hanya RM180 dari akak tu.
Tapi kain lycra dan border lace murah la kata akak tukang jahit tu..


 
Baju lebih kurang macam ni laa..
 
Akak tu recommendkan baju dari kain satin pengantin.
Akak tu mintak RM800 untuk baju tu including veil..
Bila aku mintak nak jahit manik sendiri, harga dia boleh bagi hanyalah RM600.
Aku mintak kain murah pun dia dapat bagi RM480.
Aku tak jadi tempah sebab takde bajet..

Tambahan pulak, masa pun dah suntuk...
Bulan 1 pun masih tak tempah baju nikah.
So aku sewa jer baju nikah dengan orang yang aku amik pelamin tu..


 Akhir sekali pakai baju ni je..

Wedding Planner aku bayar RM1900.
Share dengan adik aku..
Aku RM1000...
Adik aku RM900...

RM1900 tu dapat :
1. Pelamin 
2. Satu set baju pengantin songket (aku+ suami)
3. Satu set baju pengantin songket (adik+ isteri)
4. Sepasang baju nikah (aku)
5. Meja makan & hiasan
6. Meja untuk photobooth.. Hiasan aku sendiri


Rasa terkilan jugak sebab tak sempat nak DIY baju nikah.. Sedangkan aku ada je idea dan design yang aku nak..


Ok.Babai

2 comments:

ezy.fia said...

eh nt mjls saye pe kate awk pkai baju mcm di ats 2..
leh join saye snding.. ekeke

cik chinta said...

yg pnting, cntik jg bjunya.