Cerita Kawen: Photo Frame and Decoration Guest Book Corner

Assalamualaikum...



Bila tengok guest book corner kat majlis orang lain, terdetik jugak nak sediakan corner ni untuk majlis aku.. Sebab aku memang dah sediakan guestbook dan photo booth + props.

Apa yang mengeHADkan aku time tu adalah bajet.
Oleh kerana decide nak kawen 4 bulan sebelum majlis, maka kewangan sangat terHAD..
Maka, apa yang dapat aku buat adalah DIY.

Jom tengok acara ini:

Scolls

*
*
*
*
*

Preparation:



Calendar Picture Frame
Sebenarnya ada front and back.
Means ada 4 frame
Front 2frames
Back 2 frames
Ni idea timbul sendiri time belek2 kalendar yang tak pakai dan hampir nak campak ke tong sampah
Calendar tu aku wrap guna kertas warna
Letak frame + Fan Flower


Next is Pre-Wedding Photo Frame for Guest Book Corner:

Aku gunakan board terpakai.
Ukur size yang dikehendaki dan potong

Aku balut guna wallpaper terpakai.
Balance yang masa buat guestbook 

Ini 3 set frames

Letak picture dalam frame
Kemudian double tape untuk securekan frame agar tak tertanggal

Kerja-kerja memasukkan picture ke dalam frame

Picture ni aku print dalam A4 paper je.
Bajet free je pun

salah satu frame yang dah menjadi

Guest book corner yang aku set pada awal pagi
Nampak tak calendar picture frame tu?


Close up sikit.

TAPIIIII..
Lepas tu family aku dah ubah meja..
Mereka kongsi guna sekali dengan meja hadiah.
Jimat Space


Meja hadiah + Guest book corner


View

Close up frame
Frame tu aku lekatkan kaki guna board terpakai jugak

Props



Tetamu



Ayahanda.
Kenapa hanya ayahanda?
Bonda busy dengan tetamu..
#Tengah peluk cium pipi kanankiri#

Mak sempat tulis ucapan time kat majlis bertandang kat perak.

Psst: Sangat berbaloi dengan usaha ini.
All DIY items ni aku recycle lagi untuk majlis bertandang di Perak. DOUBLE SAVING ko..

Ok.Bye
XoXO

3 comments:

ezy.fia said...

aku byk kali pk.. nk wat x guestbook ni..
impian sejak kecik nk ade guestbook.. tp bile tgk keadaan semasa melemahkan smngt aku je nk wat guestbook..
pening pk..
sobs

Asyik Izas said...

creative..:)

Han Hanni said...

cik ezy:saborr..
pikir baik2..kalu nak kawan2 blh tlg

Asyik: lets try it!