Rumah Kesayangan : Meja makan daripada Pintu Biik

Assalamualaikum... Hai Semua...


Dulu ada tukar frame pintu dan pintu bilik yang baru...
So, pintu lama tu aku dah buang 2 ketul
Seketul pintu lagi aku DIY jadikan katil baring depan TV.

Lepas pindahkan sofa ke depan TV, aku tak guna lagi katil tu.
So frame pintu yang dijadikan katil tu aku ubah jadi meja makan



Pintu bilik yang asal



Meja makan dari pintu


Meja ni aku add on kaki meja yang aku beli dari ikea..
RM10 untuk sebatang.




Modal RM40 je untuk 4ketul kaki meja ni..
Cuma meja ni ringan dan bergoyang..
Tapi boleh la untuk kegunaan sendiri..
Guna pintu makanya meja ni agak besar la..
Boleh muat 6-8 orang..


Ok. Bye

2 comments:

ezy.fia said...

wahhh kreatif.. jimat macam ni..
xyah beli meja makan dh.. =)

Azhafizah MN said...

Good idea dan kreatif sangat.