Cara nak tukar pakaian di AEON jika tersalah beli

Assalamualaikum... Hai Semua...



Aku beli pakaian di AEON Bukit Raja, Klang.
Dah sampai rumah baru perasan tersalah amik size.
Ukur tak padan sebab besar,
(Masa kat kedai taknak ukur ni padahnya)

Aku tengok kat resit ada tulis pertukaran kena buat dalam masa 14 hari.
Seminggu lepas beli baru aku ada masa nak g tukar.
Aku bawak pakaian tu g section pakaian yang aku amik tu, g bawak jumpa sales person yang jaga bahagian tu.
Bagitahu nak tukar pakaian tu sebab size salah.

Sales person suruh aku amik pakaian baru (yang betul size) dan pakaian lama (yang salah size) bawak naik tingkat atas g ke Kuanter Customer Service.

Masa naik tingkat atas, kalau korang beli barangan yang ada automatic detect tag (Magnetic tag) tu, mesin keselamatan aku bunyi. Korang buat biasa je, andai guard datang bagitahu nak ke Kaunter Customer Service untuk penukaran barang.

Example : Magnetic Tag pada pakaian
Sumber Google

Lepas amik no giliran, tunggu la dengan sabar ye..
Sampai turn, duduk dengan sopan dan ceritakan masalahnya.
Aku amik pakaian sama harga size jer berlainan.
Kalau korang tukar dengan pakaian lain harga kena topup duit la..
Pakaian yang salah size just tinggalkan kat customer service.
Bawak balik pakaian yang betul okay..

PASTIkan label/tag pakaian & tag harga tak ditanggalkan.
Kalau pakaian dalam, pastikan size tag tak di tanggalkan.
BAWAK bersama resit pembelian as bukti.
Berjaya tukar.
Dan pulanglah dengan happy
Hipp.. Hipp.. Horey..

Sebelum balik singgahla ruang bawah AEON beli roti dan sushi.
Harga mampu milik kan..

Ok. Bye
XOXO

2 comments:

Generasi Y said...

Boleh tukar kat mana2 AEON ke atau AEON tempat yg kita beli je

Han Hanni said...

Sy tkr kt aeon yg sy beli je.