DIY Bunga Telur : Tutorial bunga telur

Assalamualaikum... Hai Semua...



Last entry pasal bunga telur..
Kena buat tutorial. kalau tak, nanti lupa cara buat dia.


1. Sediakan semua bahan yang diperlukan. Tisu untuk bunga, lidi, riben, dawai, floral tape & sarung telur dan pengikat sarung telur.


2. Amik bunga cantumkan kat atas hujung lidi dan lilitkan floral tape. Tutorial bunga fluffy/bunga tisu di sini.


3. Amik seikat riben yang telah diikat dawai dan cantumkan bawah bunga, securekan dengan lilit dengan floral tap. Aku guna 3 ikatan riben. Tutorial ikat riben disini.


4. Lilitkan sehingga ke tengah lidi.


5. Amik seikat riben lagi, letak dan lilit lagi guna floraltape. 




6. Cantumkan sarung telur bawah riben tu. Lilitkan ketat-ketat dengan floral tape.


7. Lilitkan sehingga ke bawah anggaran 1-2 inci sebelum penghujung lidi. Siap!


Habis sudah kesah bunga telur..
Lagi 3 bulan sebelum majlis adik aku.

Checklist lain yang belum siap bantu adik aku:
1. Bunga penanggah untuk adik beradik.



Ok. Bye
XoXO

4 comments:

ezy.fia said...

syok r kalo aku pon rajin nk wat..
blh cr pitih lbh..
mslh aku mls.. haha

Sii Nurul said...

pandainya buat bunga.. lawa ...

Azhafizah MN said...

cantiknya dah siap. Mudah dan cepat. Serta jimat. Tapi paling penting kerajinan :)

dear anies said...

berseri bunga telur ni...