Sup Ayam Ginseng Tesco

Assalamualaikum... Hai Semua...


Oleh kerana aku ada dapat RM50 tesco baucer, maka malam tadi aku ajak suami g Tesco.
Kami jarang ke Tesco, biasa beli barang dapur kat SpeedMart dan pasar je.
Ke EconSave dan NSK pun jarang-jarang dah sekarang.
Sebelum baucer expired Feb 2020 ni baik aku guna cepat sebelum terlupa.

Selain beli ayam, aku beli la pek ginseng untuk sup ayam.
Dah lama nak try, so aku try la kali ni.
Balik Tesco malam tadi terus masak.
Pukul 9 malam baru makan.

Pek ni harga dalam RM7.00 lebih. 


Aku follow instruction kat belakang.
1 jam setengah atas dapur.
Aku letak ayam je. Selain tu semuanya ginseng ni je la dalam periuk.
Yang aku perasan ada goji, ada kurma cina, halia kering.
Dan beberapa herba lain yang tak tahu nama apa.

Tadaa.. 
Sedap wei..
Bau macam telur herba/ sup herba yang biasa kita bau kat shopping mall tu..
Sebijik bau dia..

Makan panas-panas memang syok
Senang betul masak macam ni.
Masuk air + pek ginseng. pastu masuk ayam + garam.
Biar reneh atas dapur.
Boleh la korang melayari internet sambil2 bau herba yang sedap.
Sesuai untuk orang macam aku yang malas duk dapur lama-lama.
Lepas 1 jam setengah tutup api.


Breakfast mee pagi ni. Laki masak. 
Aku tolong potong sayur dan fishball je.
Then clearkan sink.
Haha!

Ok. Bye

3 comments:

Azhafizah MN said...

Sedap gak tu sup ayam dengan herba. Btw, kak jemput baca entry ni ye
Terima kasih :)

http://www.azhafizah.com/2019/11/cara-letak-link-blog-dalam-blogger-profile.html

ezy.fia said...

mmg napok kesedapan tu..
bila la sni nk ade tesco.. haha..

arini aku xbwk bekal.. mkn kat kantin..
last day skolah kan.. haha

dear anies said...

lps mkn sup herba tu kerap g toilet x?