nuffnang

JANA DUIT

Pegi mengejar si tukang kasut

Assalamualaikum... Hai Semua...


Kalau kau jenis jogging 5 tahun sekali memang lojik la kasut kau lekang tapak sebab tersimpan lama.
Hahaha!
Nak jogging semula baru terhegeh2 gi selongkar rak kasut.
Sekarang plak memang jenis ke mana2 memang takde nak pakai kasut.
Senang nak solat nanti, tanggalkan selipar je.. huhuhu!

Dari sehari aku lupa nak bawak g repair kasut ni.
Sayang jugak nak buang. Sebab masih baru rupa kasut ni.
Bila dah bawak ke opis, gigih la aku g cari tukang kasut yang biasa aku g.
Sebelum ni pergi brader tu tak buka "tong niaga" dia.
Kali ni pergi, eh brader tu plak takde.
G solat agaknya.
Duduk angkut la kasut 20sen aku ni ke hulu ke hilir.
Dah la kat area tu banyak kedai "best"
Tiap kali lalu, tiap kali tu la habis 'pitis'
Air boba la, cupcake hipster la, buah potong la.
Kerepek la, pisang goreng hawker la..



Lebih kepada kasut yang banyak kenangan, tu yang aku repair jugak.
Beli time duk rumah sewa dulu.
Zaman nak "up" semula lepas duit dah habis buat kenduri kawen. Hahaha

Ok. Bye

3 comments:

ezy.fia said...

kasut sukan aku beli kat shopee hrga rm25..
lepas tu sakit kaki pkai.. hahahaha
ingt nk beli kasut bundle jela..
muroh dan sedap pkai..

Hanafi Abdullah said...

kalau masih elok memang bagus kasi repair..

tak la membazir untuk membeli yang baharu

Azhafizah MN said...

itulah kan..kadang sebab sayang tu masih nak repair gak.kenangan tu