Susun semua kad appointment doktor

Assalamualaikum... Hai Semua...


Dulu aku main letak je semua kad appointment, semua dokumen warded, slip daily dressing & others document kesihatan MIL dalam satu beg besar. Pastu aku takde check document mana yang nak, mana yang boleh throw away, mana yang penting, mana yang tak.

So hari tu ada g kedai RM2, so aku beli beg kecik untuk letak semua dokumen penting



Aku letak kad appointment Hospital Shah Alam, Slip cuci kaki (just incase g cuci kaki kat klinik kerajaan), kad appointment Klinik Kesihatan Kapar, Buku Tabung Haji & Slip Sambung Ubat K.Kesihatan Kapar





Slip cuci kaki ni aku letak dalam plastik. Dulu guna slip ni every day kalau g K.Kesihatan dan Klinik 1Malaysia. Kertas mudah renyuk, koyak, kena air, kotar & rosak. So aku letak dalam plastik ni, selamat dan terpelihara dari noda gitewww.


Ok. Bye
XoXO

7 comments:

ejulz said...

terbaek cara ni.. selamat dokumen. semoga sihat selalu..

Julia Johari said...

Bagus buat penkhususan. Senang nak grab nanti kan bila tiba temujanji

Khairul Krol said...

Senang beli beg khusus utk simpan dokumen penting. Takde la nanti tercari-cari bila nak guna..

Cik TK said...

Senang buat macam ni. Tak tercari-cari nanti

A m m i said...

bagusnya nantu mak

Nadiah Sidek said...

praktikal cara ni. Tak adalah timbul lagi isu misplaced :D

Nina Mads said...

Selamat cara mcm ni.. skrg semua document perubatan kena simpan dgn selamat. Kalau hilang nurse mls nk layan