nuffnang

JANA DUIT

Home Organizing : Bekas Susu Dalam Fridge

Assalamualaikum...


Sebelum ni kalau beli susu aku just tebuk/ buka penutup tin dan sumbat dalam peti ais..
Tiap kali nak buat air tuang je susu, jadiknya susu akan meleleh dan melekitkan sisi tin.
Bila simpan dalam peti semula, akan kotorkan tray pulak..
Gigih plak nak kena lap bagai..

Tambahan pulak kalau susu tu aku bukakan tin penutup tu, pastu tak tutup balik sebab takde penutup lepas buka tin tu, makanya bau susu akan dicemari dengan bau bahan makanan lain dalam peti ais..

Makanya, kami cari bekas letak susu ni.

Bekas letak susu


Kami beli bekas ni kat Mr. DIY .. Harganya hanyalah RM1.90 jerr..
Murah je dan mampu milik.
Tak macam Tupperware.. Hanya mampu tengok..

Sekarang lepas tebuk tin susu, terus tuang semua susu dalam bekas ni dan tutup dengan penutup bekas ni.. Comel je muat-muat bekas ni. Lepas susu habis, basuh jer dan keringkan sebelum guna susu baru.



Muat-muat isipadu untuk satu tin susu


Simpan dalam peti kat pintu 


Psst : Dengan sedikit organizing macam ni sudah boleh mudahkan banyak kerja kite kan.
Dah tak perlu lap susu tumpah. Ye idokkk..?? Gamoknyaaa laa..

Ok.Bai

8 comments:

surihati said...

hihi.. kita tak letak susu dalam fridge,..2 hari susu habis..

lipstikmerahyana said...

Hehhe..motip yang sama cuma yana guna bekas mayonis kat sebelah bekas susu tu.... pink gitu bekas susu..

surihati said...

mayonis kita put dalam tupperware ikea.. :)

~*irjune*~ said...

Sy pun isi susu dalam bekas plastik mcm tu juga. Bila nk guna cedok je guna sudu.

Fizah said...

samaaa...ada bekas khas :)

ezy.xixii said...

kat kuarters aku pon gune bekas ni..
aku sorg je pon suke mnom susu.. kalo beli setin than sebulan.. letak je dlm bekas gni.. sng. hehe

cikgunurulizza said...

awak sama dgn kita..kita pun simpan dlm bekas..hehee

bondalesungpipit said...

salam kenal...

same tp x serupe...
sy boh dlm tumbler yg dpt time kenduri kawen kt uma mmbe...
agak tggi la kn..